Inlägg från: Carolina84 |Visa alla inlägg
  • Carolina84

Sytråden spinner vidare - Grön rulle

butik.skovdesymaskiner.se/
    Säljer spolar till diverse olika maskiner, så ta och mät spolarna och se om det finns någon som passar.

De är snabba på att leverera, hade min beställning därifrån 2 dagar senare.

• Carolina84

Tips på vad man ska titta på när man köper overlock mottages!
    Ska åka om någon timme och köpa en.

• Carolina84

totte38 skrev 2008-06-24 09:49:23 följande:

Just nu är jag på jakt efter en snygg, knälång sommarklänning till mig själv, tips någon?
    I tidningen allt om handarbete 7/2008 fanns det ett par olika mönster på klänning.
  • Carolina84
    Dora skrev 2008-06-24 10:05:57 följande:
    Kan någon förklara skillnaderna mellan interlock, singeljersey och vad det nu finns mer?
    Interlock
    En typ av trikåtyg. Det som särskiljer från andra trikåer är stickmetoden. Fram och baksida ser i princip likadana ut och ett annat kännetecken är att kanterna inte rullar sig när man klippt.

Singeljersey
    Trikåtyg som har en tydlig fram och baksida, vanligt i t-shirts. Till skillnad från interlocktrikå rullar kanterna sig när man klippt. Det Engelska ordet för singel jersey är: singel knit
  • Carolina84

Sandra G skrev 2008-07-08 15:04:56 följande:

Var någonstans på Ikea hittar man flodhästtyget? Är det på tygavdelningen eller är det på barnavdelningen?
    Barnavdelningen
  • Carolina84

Leather Cravat skrev 2008-07-16 17:49:26 följande:

Äntligen hittade jag den aktuella tråden, letade ett tag. Hur mycket kostar fleece-tyg? Har ingen aning och vill ju inte betala något överpris.
    Runt 79 kr metern för enfärgade och något mer för mönstrade kostar de jag har sett
Svar på tråden Sytråden spinner vidare - Grön rulle