• Gullot

Sytråden spinner vidare - Grön rulle

Hej på er sytokiga! Vilken toppentråd! Jag har precis hittat hit. Har en fråga...vart kan man hitta mönster på singoallaklänning/tunika? I både små och stora storlekar.

• Gullot
    Svar på #1925
    Tack för tipset. Ottobre köper jag...men har inte hittat något där som är som jag tänkt mig!
  • Gullot
    Svar på #1922
    Tack för tipset ska kolla där!
  • Gullot

Ni som syr mössor...har ni något bra tips på mönster?
    Gud vad duktiga alla är på att sy! Har kollat in flera bloggar! Jag blir sååå avis på er.

• Gullot

Snabbt svar önskas! Jag ska sy ett par muddbyxor till en 3 årig tjej som har stl. 98 normalt. Jag använder mig av meedoms mönster vilken storlek skulle ni ta? 92 eller 98 i form 2? Hjälp mig ni som vet och kan.

• Gullot
    Gullot skrev 2008-08-09 15:15:59 följande:
    Snabbt svar önskas! Jag ska sy ett par muddbyxor till en 3 årig tjej som har stl. 98 normalt. Jag använder mig av meedoms mönster vilken storlek skulle ni ta? 92 eller 98 i form 2? Hjälp mig ni som vet och kan.
    Ingen????
  • Gullot

Jag har en liten fråga till alla sykunniga...jag ska sy en klänning och kanta med snedslå...tyget är ju tvättat så det krymper ju inte, till min fråga krymper snedslå´n? Blir ju lite konstigt om den krymper. Hoppas någon kan svara på min kanske lite dumma fråga.

• Gullot
    yrväder skrev 2008-08-19 14:14:16 följande:
    köpt snedslå är förkrymt.
    Hur vet man det?
  • Gullot
    Gullot skrev 2008-08-19 15:32:49 följande:
    Hur vet man det?
    läste fel...tycte det du skrev köp förkrymt. Tack för svaret! Då vet jag
Svar på tråden Sytråden spinner vidare - Grön rulle