Inlägg från: Muppsan |Visa alla inlägg
  • Muppsan

Sytråden spinner vidare - Grön rulle

Måste få visa er vad jag fick i går.
    Det här nattlinnet köpte min mamma till mig någon gång i början av 1980-talet då jag var liten. Min kusin fick låna det då hon föddes drygt 13 år senare och nu är det åter i min ägo - och det ser nästan inte använt ut! Förvånad

Tyget är så otroligt sött, jag blev förälskad med ens... Och det blev sonen på 2.5 år också! Skrattande Han svängde runt här hemma i går kväll, iklädd nattlinne och tyckte att han blev så fin i det (och mamma var inte sen att hålla med! Flört)

Önskar att man fick tag i några meter av tyget, för med ens jag såg det satte fantasin i gång! Räcka ut tungan

Det finns en närbild av tyget i mitt krypin också! Små söta röda troll! Glad

• Muppsan
    yrväder skrev 2008-07-06 14:10:22 följande:
    vad mycket fina tyger ni visar, får ju ångest över alla tryckideer jag sparat på mig, men jag håller med, det var jättesött, jag lägger det i min tryckinspirationsmapp för framtida bruk
    Låter ju jättebra! Jag är först i kön att köpa om det blir nytryck! FlörtSkrattandePenga mun
  • Muppsan

Idag kom mina elefanter! Skrattande Fy sjutton så söta de var i verkligheten!!! Jag är kär!
    Maken är "smått" förundrad över att man kan bli så entusiastisk över "en bit tyg"... Räcka ut tungan

• Muppsan

Och i min iver så glömde jag såklart min fråga! Generad
    8 mm. tryckknappar - finns det att köpa på nätet någonstans? I "min" sybutik finns bara 11 mm. och de påstår att det inte går att få tag i mindre... Men tjena säger jag! Fundersam

• Muppsan
    yrväder skrev 2008-07-14 18:13:42 följande:
    usa är nog enda stället tyvärr. prym har haft men verkar ha slutat med dom.
    Men va' tusan... 11 mm. blir ju för stort att ha på bebiskläder! Fundersam
    Och att enbart beställa några tryckknappar från USA känns rätt omständigt! *suck*
  • Muppsan
    Sopheia skrev 2008-07-14 18:20:22 följande:
    Bibbi har 8 mm tryckknapparr, Pryms
    Ah, men se där! Va' bra! Glad
    Tack så mycket för hjälpen!!!
  • Muppsan
    Bibbi är väl toppen eller hur? Hennes service är outstanding!!!
    Mailade henne i morse angående tryckknappar samt lite annat som jag behöver, och jag vet ju att hon har semester nu så jag trodde att jag skulle få vänta i några veckor på svar och varor, men ändå har hon redan hunnit svara att hon ställer i ordning min beställning och skickar det som hon har inne! Och det som inte fanns inne skickar hon senare och då bjuder hon på frakten!
    Toppen, toppen, toppen!!!
  • Muppsan

Under dagen har jag haft barnvakt och då passade jag på att sy lite grann. Det blev en trikåoverall till kommande bebisen! Glad
    Elefanttyget var ju bara såå härligt att sy i!
    Så här blev resultatet:

I morgon blir det nog en matchande tröja till blivande storebror! Har barnvakt även då, så det gäller ju att passa på om man vill ha något gjort! Skrattande

• Muppsan

Jag ska klä om en babysitter tills bebisen kommer hade jag tänkt, men funderar på vilket tyg jag ska använda...
    Är det bäst att använda vanligt bomullstyg eller är det bättre att satsa på något mer slitstarkt, och i så fall vad?

Son i december 2005 - bebis i december 2008
Svar på tråden Sytråden spinner vidare - Grön rulle