• ami

Sytråden spinner vidare - Grön rulle

Nybörjarfråga, hoppas det är ok..
    Är det bra att tvätta tyget innan man syr (för ev krympning)?
    Ska sy muddbrallor till Mini.
    I så fall, tvättar ni mudd-tyget också innan ni syr?
    --jättetacksam för svar--

• ami
    Kyssen skrev 2008-07-25 22:13:15 följande:
    Ja det är en väldigt bra idé, man kan även torktumla tyget för att minska risken för ovälkomna överaskningar i form av krympta kläder när man väl gett bort dem sen. Jag tvättar även mudden.. mest för att den inte ska färga av sig om det nu är så att den är i en avvikande färg.
    Tack för svar
    Har plysch och trikå-tyg. Kan det torktumlas tror du? Tror det bara är 40-tvätt på det.
  • ami

Muddbyxor i mörk denim till 2-åring; vilket färg blir finast på mudden?

• ami

Jag ska sy en barntröja och undrar om nån vet vart man kan beställa mjuka kantband till halslinningen och vad det heter..
    Supertacksam för svar!! I syaffären här i stan fanns bara vanliga kantband, men de är ju hårda och inte stretchiga.

• ami
    sarahl skrev 2008-08-23 18:01:50 följande:
    ami- klipp själv av trikå vettja.
    Jag är väldigt nybörjare.. i sån muddväv som man gör muddar av? Eller i vanligt trikåtyg, men det är ju så tunnt och sladdrigt? Hur brett klipper man? Ska man zick zacka i kanterna?
    Som sagt..
  • ami
    ami skrev 2008-08-23 18:14:18 följande:
    Jag är väldigt nybörjare.. i sån muddväv som man gör muddar av? Eller i vanligt trikåtyg, men det är ju så tunnt och sladdrigt? Hur brett klipper man? Ska man zick zacka i kanterna?Som sagt..
    Någon?
    Vilken sorts tyg?
    (Att klippa egna kantband av till barntröja)

Ingen som vet om det finns färdiga att beställa nånstans och vad det i så fall heter?
  • ami

Jag skulle vilja köpa mönstrat plysch som randigt eller så. Hittar det inte nånstans. Nån som vet?

• ami

Var beställer ni såna där märkeslappar att sätta på kläderna ni syr?

• ami
    Småkottarna skrev 2008-08-27 15:13:00 följande:
    Jo men MG har randiga och mönstrade velourer!!
    Tack! Ska genast kolla där.
  • ami
    Småkottarna skrev 2008-08-27 15:13:00 följande:
    Jo men MG har randiga och mönstrade velourer!!
    Oh, där hittade jag ju allt jag har letat efter!!
  • ami
    Småkottarna skrev 2008-08-27 15:39:55 följande:
    Vad bra! Jag har själv beställt därifrån idag för första gången så jag hoppas deras tyger är okej. Fraktfritt tom den 29 kan jag ju tipsa om ifall någon missat det! Tyckte annars deras frakt var väldigt dyr! 80 spänn om man handlar över 100 kr eller nått sånt.
    Låter mycket bra med fraktfritt, men var ser du det? Står inget om det på deras hemsida, eller har jag missat det.
  • ami
    klara07 skrev 2008-08-27 19:37:19 följande:
    Tryck på semestererbjudande på förstasidan, så kommer det upp.
    Oki. TACK
Svar på tråden Sytråden spinner vidare - Grön rulle