Inlägg från: morvern |Visa alla inlägg
  • morvern

Sytråden spinner vidare - Grön rulle

ska sy present till en liten 4 månaders i norraste delarna av vårt land; tror ni att en ofodrad fleecetröja är helt bortkastad nu i sommaren?

• morvern

Tack pochahontas & yrväder! Då är det bara att köra igång...

• morvern

tips till er som bor i örebro-trakten; Calletex har rea på tyger, trikå/joggingtyger för 25:-/m och mudd (rätt dålig kvalle iof) för 10:-/m. Ja, det mesta i klädtygsväg för 25 el 40:-/m.
    Hann inte handla så värst för sambon var med :( Tyyypiskt.

• morvern

Spenatmamman: Hur går det med "återvinningsbloggen"? Lät väldigt intressant tyckte jag!

• morvern

Imorn ska ja hämta mina elefanter på Jofotex!! Första besöket ever i tyghimlen ;)
    Finns det nåt annat man absolut inte ska missa i klädtygsväg när man är där? Finns ugglorna kvar?

• morvern
    morvern skrev 2008-07-14 20:35:37 följande:
    Imorn ska ja hämta mina elefanter på Jofotex!! Första besöket ever i tyghimlen ;)Finns det nåt annat man absolut inte ska missa i klädtygsväg när man är där? Finns ugglorna kvar?
    Ja just det, finns det nåt fik på gångavstånd från jofotex? Sambon undrar.... ;)
  • morvern

Har en overlock; Pfaff hobbylock 756 o undrar var i hela fridens namn man kan få tag på nålar till denna maskin? Jag var i en symaskinsaffär o där sa hon att man ska kunna använda vanliga nålar, men de nålarna är förstora! De passar inte alls in i hålen :(

• morvern

De nålarna är alltså smalare än vanliga synålar?
    Hmm... hittar ingen svensk sida som säljer det när jag googlar. Finns de bara i storlekarna 80 o 90? Är det samma nålar för all sorts tyg?

lindalake skrev 2008-07-27 11:29:21 följande:
    morvern: Till min Coverstyle ska det vara ELx705 nålar
  • morvern

nån som vet hur syfestivalen "funkar"? det finns ju inget program än... fast det kanske inte händer så mycket specialgrejer? (jaaa... vet att det är i november, men man måste ju vara ute i tid ;))

Svar på tråden Sytråden spinner vidare - Grön rulle