Sytråden spinner vidare - Grön rulle
ska sy present till en liten 4 månaders i norraste delarna av vårt land; tror ni att en ofodrad fleecetröja är helt bortkastad nu i sommaren?
ska sy present till en liten 4 månaders i norraste delarna av vårt land; tror ni att en ofodrad fleecetröja är helt bortkastad nu i sommaren?
Tack pochahontas & yrväder! Då är det bara att köra igång...
tips till er som bor i örebro-trakten; Calletex har rea på tyger, trikå/joggingtyger för 25:-/m och mudd (rätt dålig kvalle iof) för 10:-/m. Ja, det mesta i klädtygsväg för 25 el 40:-/m.
Hann inte handla så värst för sambon var med :( Tyyypiskt.
Spenatmamman: Hur går det med "återvinningsbloggen"? Lät väldigt intressant tyckte jag!
Imorn ska ja hämta mina elefanter på Jofotex!! Första besöket ever i tyghimlen ;)
Finns det nåt annat man absolut inte ska missa i klädtygsväg när man är där? Finns ugglorna kvar?
Har en overlock; Pfaff hobbylock 756 o undrar var i hela fridens namn man kan få tag på nålar till denna maskin? Jag var i en symaskinsaffär o där sa hon att man ska kunna använda vanliga nålar, men de nålarna är förstora! De passar inte alls in i hålen :(
De nålarna är alltså smalare än vanliga synålar?
Hmm... hittar ingen svensk sida som säljer det när jag googlar. Finns de bara i storlekarna 80 o 90? Är det samma nålar för all sorts tyg?
nån som vet hur syfestivalen "funkar"? det finns ju inget program än... fast det kanske inte händer så mycket specialgrejer? (jaaa... vet att det är i november, men man måste ju vara ute i tid ;))