• Smock

Sytråden spinner vidare - Grön rulle

Tänkte att någon här kanske vet var man kan hitta sådana där märklappar med storlek att fästa i kläderna?

• Smock

Hej
    Jag håller koll på er och beundrar era alster titt som tätt, men nu har även jag kommit igång ordentligt med syverkstaden. Funderar på att starta en blogg liksom många av er har, för att visa upp vad jag åstadkommit. Än så länge har jag bara bilder här på fl och det kommer man ju inte så långt med. Så jag tänkte tigga till mig lite tips om hur man fixar en blogg....

Och tack för all inspiration!

• Smock

Aje08, tackar! Djungeltyget är faktiskt ett påslakanset från Hemtex, inköpt i förrgår på rea och dalahästtyget är inhandlat i en lokal tygbutik. Men för det mesta syr jag i "loppistyger" och fynd från mammas vind.

Ok, jag ska kika lite på blogspot då. Jag ser att ni har så fina bilder på era kläder, är ni superfotografer eller redigerar ni? Min blogg kommer nog att bli lite fattig, vill ju lägga all tid jag kan få ihop till att sy :)

• Smock

Efter tips håller jag nu på att fixa en blogg på bloggspot, men hur tycker ni jag ska göra, ska jag visa upp lite vad jag sytt hittills eller ska jag bara ta med nytt?

• Smock

HugOlle, vad glad jag blir, då gör jag så. Kan jag använda eran "mall" som jag sett i era bloggar, då man beskriver vad man använt för mönster, vad som var bra och dåligt m.m?

• Smock

Aje08, tror du jag skulle kunna få läsa din blogg? Ser att man måste vara inbjuden.

• Smock

Om man ska ha en mönsterbok, vilken är den ultimata? Ni pratar mycket om både Meedom och Gunther, recensioner please...

Jag har rockat lite mer djungel.

• Smock

Tack för alla svar om mönsterböckerna, det lutar nog åt att det blir båda.

• Smock

Hugolle, jag är ju lite bloggnewbe, men är det bara att svara på frågorna? Jag känner ju inte heller någon som bloggar som man kan tänkas skicka detta vidare till, frivilliga?

Snart har jag rockat lite igen, så fort min dator puttrat klart med uppladdningen av kort.

Svar på tråden Sytråden spinner vidare - Grön rulle