Inlägg från: hypatia |Visa alla inlägg
  • hypatia

Sytråden spinner vidare - Grön rulle

Jag har en 6.0-tvillingnål o-stretch och när jag köpte den sa de att den mest var till för stickningar på byxor etc. för att likna köpe-plagg. Testade att sy med den i stretchtyg ändå, men det blev ruggigt mycket hoppstygn.

• hypatia
    Idizen skrev 2008-07-03 12:25:58 följande:
    hejska på bio imorgon med en tjejkompis och några av hennes andra kompisar. hade tänkt och sy nått kul att ha på mig. Några som har något förslag på något enkelt att sy till sig själv. gärna någon tunika eller nått liknande, eller en tröja som funkar till en kjol. men hittar inget roligt och lätt mönster. några tips???
    Lite inspirationstips:
    Det finns gratis mönster att skriva ut här:
    www.burdastyle.com/patterns
    Allt om handarbete brukar också ha rätt enkla mönster.
    alltomhandarbete.se/
    Du kan också bläddra lite i Ottobretidningar här.
    www.ottobredesign.com/se/index.html
  • hypatia

Åh, vilka helt underbara elefanter! Jag måste nog köpa mer tyg.

• hypatia
    mian71 skrev 2008-07-06 21:08:48 följande:
    Så söt den var! Vilka storlekar var det på mönstret? Och var det något mer roligt barnömster i den tidningen?
    [/citat]
    Tack!
    Mönstret var i storlekarna 2-6 år. De andra barnmönstrena i den tidningen var smocklinne, shorts med volang, en a-linjeformad klänning, leggings i 3/4-längd, klänning med puffärmar för stumma tyger, badshorts och en badcape. Så för tjejer fanns det mer fint, men inte mycket för killar.
    Mamsen68 skrev 2008-07-06 20:22:08 följande:
    [citat]
    superfint
    Tack!
  • hypatia

Hmm... vad konstigt inlägget blev. Mitt svar till mian71 finns inuti citatet.

• hypatia
    Lallan skrev 2008-07-20 19:03:43 följande:
    Frågar igen! Ni som mailat Jofotex om beställningar hur lång tid har ni fått vänta tills ni fått svar?
    Jag fick svar dagen efter. Och de skickade supersnabbt. Men jag hämtade inte ut paketet förrän idag... har jobbat för mycket.

Nuuuuu är elefanterna i alla fall här! Ska bara tvätta lite...
  • hypatia

Mari78 m pojktriss skrev 2008-07-31 15:55:52 följande:

Puh!Nu är mitt sömnadsmaraton avslutat *skratt*. Nu skall jag ägna tre dagar bara åt barnen och då passar vi på att åka till svärmor. 55 plagg har jag lyckats ro hem på 5 dagar. Jo, det är helt galet jag vet . Men oavsett man tror det eller inte så HAR jag hunnit med annat också. Kanske lite lite sömn bara Skall blogga om det sista ikväll när grynen är kojade!
    Det är ju helt galet! Men galet fint också!!!
  • hypatia
    AMDA skrev 2008-09-02 12:12:12 följande:
    Nån som vet ifall det är helt nya mönster i boken eller det är de äldre modellerna fast i ny tappning??
    Jag tror att boken släpptes till försäljning idag så det är nog ingen som riktigt vet. Jag beställde den iaf, så om några dagar kan jag berätta.
  • hypatia
    Cirrus skrev 2008-09-09 12:50:48 följande:
    Men finns den i nyutgåva på svenska nu, eller är det danska? Det kan ju också spela in.
    Jag fick hem min bok från Adlibris idag (på danska). Efter vad jag kan se är den iaf precis likadan som den ursprungliga. Den diskussionen var uppe häromdagen, kommer inte ihåg vem som frågade.
Svar på tråden Sytråden spinner vidare - Grön rulle