• isema

Sytråden spinner vidare - Grön rulle

Heja alla ni duktiga symänniskor! Jag tänkte att jag skulle försöka sy till min lilla tjej. Tänkte kanske ett par pösbyxor i velour och pösmössa i trikå. Nu är det så att jag har en "vanlig" enkel maskin. Går det lika bra eller man måste använda sig utav overlocking när man syr i dessa material? Som sagt jag är helt novis på detta området så frågan kanske är lite knasig:-S

• isema

Vad roligt med Saxs-blogg! Precis en sådan klänning med gunghästen hade jag när jag var liten

• isema

Skulle behöva lite hjälp med mönster till pösmuddbyxa, var köpa? Någon som har sytt en sittdyna till vagnen vad ska man använda som "fyllning"? Skulle vilja ha ngt i stil med en tunnare utemöbelsdyna, kanske ska köpa en sådan förresten...

• isema

Märks vem som är en glad amatör När man ska sy i gummiband i midjan hur göra för att kunna sträcka gummibandet och sy fast det så det inte kan snurra sig?

• isema

Tack för hjälpen med resårgummibandet!

Ngn som vet var man kan köpa skumgummi att ha i dyna i vagnen?

• isema

Denna sidan måste vara en av de bästa på FL, kan man bli mer inspirerad?! Har kommit igång bra med både mössor och byxor, nybörjare som man är Nu tänkte jag försöka mig på en munkjacka men hittar inget bra mönster, ngn som vet var jag kan finna ett sådan?

• isema

Hur är det SoS velour ? Jag har varit och klämt och känt på den och tycker det känns som om den inte andas? Vad tycker ni som använder den?

• isema

Tack miniliten! Med "inte andas" menar jag att det känns som om det skulle bli väldigt varmt inne i byxan. De velourbyxor som jag har köpt är inte så glansiga på insidan utan känns mer åt bomullshållet. Märker själv att det är lite luddigt men jag får väl helt enkelt prova den och se om jag gillar den

• isema

Någon som har provat SoS snedslåveckare? Är den värd sitt pris och kan den användas på både trikåtyg och bomullstyg?

Svar på tråden Sytråden spinner vidare - Grön rulle