Inlägg från: Godingmamma |Visa alla inlägg
  • Godingmamma

Sytråden spinner vidare - Grön rulle

Så snopet! Nu när jag äntligen fått ett riktigt syhörn har jag fått prestationsångest ellet något och vet inte alls vad jag skall sy!

Hur syhörnan ser ut finns att beskåda här om någon vill kika:
    katarinas-kreativa-sida.blogspot.com/
    (nä jag säljer inget på bloggen och tar inga beställningar)

Någon som har ett bra förslag på ett snabbt och kul kom-igång-projekt?

• Godingmamma

Hmm...skall till att sy solhatt (Tack Indra2!!) tänkte jag och då hittar jag inte minsta lilla bit med mellanlägg vilket ju behövs till brättet. Vet att jag har köpt tidigare men det har visst försvunnit i ordningen eller nåt. Någon som har tips på annat jag kan använda eller får jag snällt vänta med solhattandet till i morgon då jag kanske kan hinna köpa?

• Godingmamma

yrväder: Ok, då finns det hopp men jag hade nog bara tänkt ha det i brättet och där värmer det ju kanske inte så mycket Räcker det med stickningarna där är ju det bara skönt men hatten blir visst inte sydd ikväll i allafall.

Bloggen är i alla fall uppdaterad med dels ett väldans enkelt premiäralster från nya syhörnan, dels med kvällens skapelse och om någon är nyfiken finns de att kika på här:
    (Nä jag säljer fortfarande ingenting!)

• Godingmamma

Är så himla glad över min syhörna! Jag som inte vanligtvis spottar ur mig alster annat än möjligen "dreglos" har på två dagar sytt ett helt set för sonen att ha på sig imorgon. Delar av setet har jag visat innan om någon kikat men nu är det komplett med ett par shorts också. Vad älsklingen kommer ha på sig i morgon kan man titta på här:

En Riktigt Glad Midsommar på er allihopa!

Och föresten, är det bara jag som tycker blå ugglor på gul botten låter som det kunde bli en cool kombination? Kanske någon redan testar? Det blir vad jag kommer testa om jag får för mig att själv färga ugglor här någon dag. Man blir onekligen lite sugen när man ser hur fint ni andra gjort!

• Godingmamma

Någon som vet skillnaden på de olika mellanläggen på SoS?
    Vad är skillnaden på "mellanlägg" och "påpressbar bomull"?
    En del har styckepris och andra pris per meter och jag känner mig smått förvirrad så här framåt natten

• Godingmamma

Aje08: Jag tror jag använt mig av samma färg och metod som du beskriver med mina tryck och det har inte varit några problem. Kan det vara för att tyget är ribbstickat som det blir svårare? I och för sig har jag bara gjort trycken på en sorts tyg än men det var helt slätt och blev jämnt och fint i färgerna.

• Godingmamma

Puffar för min fråga från igårkväll:

Någon som vet skillnaden på de olika mellanläggen på SoS?
    Vad är skillnaden på "mellanlägg m lim" och "påpressbar bomull"?

Används de till olika saker eller bara en smakfråga?

På de med styckepris står bara hur breda de är men inte hur långa...och två av dem verkar identiska på allt utom artikelnumret...lagom förvirrande ju!

• Godingmamma

MEN vad irriterande! Skulle beställa från SoS och när jag glad i hågen skall avsluta affären visar det sig att jag inte själv kan updatera min adress efter flytt utan måste kontakta dom för att få det gjort. Så då måste jag göra om alltihopa. Efter att dom ändrat adressen vilket väl tar nån dag minst. Jag ville ju beställa nuuuu!!

För om även om man satt köpstopp på tyg gäller väl inte det på muddväv och sånt?

• Godingmamma

Min snart tvååriga lilla älskling har hojtat flera gånger från sin säng ikväll och ena gången vill han ha täcke och andra vill han ha bort det och sen vill han ha vatten osv Eller så säger han bara "kjama" och det är ju svårt att motstå.
    "Sy" säger jag men det struntar han i

Har i alla fall fått ihop en solhatt av samma modell som sist och samma tyg utanpå men med ett annat foder. Inget i bloggen om det dock för det är del av en ettårspresent som snart skall komma iväg härifrån hoppas jag.

Svar på tråden Sytråden spinner vidare - Grön rulle