Inlägg från: Pochahontas |Visa alla inlägg
  • Pochahontas

Sytråden spinner vidare - Grön rulle

Jag har ju fortfarande inte lyckats fixa en blogg... Men här kommer ialla fall mina första kaninalster med det turkosa tyget. Jag gillar kombinationen röd-turkos! Till klänningen använde jag e-slöjds röda trikå, och till sommardressen använde jag den supertunna trikån från S&S.

Använd Google, för sjutton!!! www.google.se
  • Pochahontas

Men visst är det snyggt med rött till kanintyget? Det bestämde jag mej för direkt när jag beställde av det turkosa kanintyget.

• Pochahontas

Men man måste väl få svara på det? Känner man inte henne så...Man får ju länka direkt till Traderaauktioner, bara man talar om att det inte är en egen. Det har man alltid fått.

• Pochahontas

Jag ska äntligen ta mej tid att sy en singoalla till lillan. Hon har storlek 86. Jag brukar knåpa ihop mina mönster mestadels själv, men vill ändå utgå från nåt bra. Jag har ju en del Ottobre... Kan inte ni som sytt singoallor rekommendera nåt bra mönster som funkar? Plz...

• Pochahontas

Förlåt. Lite trög där... hehe. Tack ändå, yrväder.

Men det måste väl vara någon som utgått från nåt mönster som faktiskt finns?

Jag tycker också att Ottobres mönster är väldigt stora i storlekarna, därför gör jag alltid om dom. Men eftersom jag aldrig sytt en singoalla så vill jag i alla fall första gången utgå från ett vanligt mönster.

Hmmm. Har ju iofs Meandis frottetunika... Den är ju i singoallamodell... Den kan jag rita av. Men det är så jobbigt iom all resår. Att rita av, menar jag...

Jag fortsätter hoppas på tips om mönster.

• Pochahontas

Milla07: Hur menar du? Jag har aldrig använt snedslå nån gång, faktiskt... Jag har bara använt muddväv eller tunn trikå till mina kanter.

• Pochahontas

Jag har en urgammal Husqvarna jag också. En vinröd. Den blev också knäpp, så jag lämnade in den. Det gick på 600 kronor och nu är den hur bra som helst!

Svar på tråden Sytråden spinner vidare - Grön rulle