• Gekko

Sytråden spinner vidare - Grön rulle

Mammatilltretroll skrev 2008-06-16 16:59:49 följande:
    Hej igen tråden!Jag ska som sagt sy nya överdrag till våra soffkuddar.. Det är sådana här och jag vill ha ett tyg som passar sig bra till att sy överdrag av..Själv är jag urusel på tyg och material...Har kikat på dessa som bastygwww.stoffochstil.se/Katalog/Bolig.aspx tror ni om det?
    Du har väl inte fått flera svar än att det är för tunt eller hur? Halvpanama har jag för mig att är rejälare (jag har använt till väskor) och kan nog funka. Eller vad tror ni tråden? www.stoffochstil.se/Katalog/Bolig.aspx

Annars har jag Stoff och Stil en del inredningstextiler med mönster också. Fast jag ids inte leta på nätet, jag bläddrar helst i deras kataloger
  • Gekko
    Botilda skrev 2008-06-17 09:18:18 följande:
    Här:www.snapsource.com/store/products.php
    ategoryName=Online%20Only&categoryParentName=More%
    20Products---(Nej, jag känner ingen på The Snap source och har ingen egen vinning av att länka till dem. Mer än lite tipsarkred...)
    Gör jag nåt fel? Lyckas inte komma någonvart med länken utan de säger att jag försöker hacka... Jag sitter och ammar så det är lite svårt att surfa
  • Gekko
    Dora skrev 2008-06-18 08:11:53 följande:
    Puffar lite för min fråga om coverpron. Är det inte grymt trångt under pressarfoten? Dubbelt fleecetyg går bara under med våld.
    Jag kan hålla med om att det inte är vansinnigt gott om plats men du vet väl att man kan lyfta pressarfoten högre upp? Dra upp spaken så åker den upp medan du lägger under tyget (den måste hållas uppe, stannar inte där av sig själv).
  • Gekko
    Dora skrev 2008-06-18 09:45:50 följande:
    Jodå, det vet jag men det är ändå trångt tycker jag.
    Hehe, fatta hur trångt jag tyckte det var då som inte insåg den fiffiga mekanismen förrän jag haft maskinen i flera månader!
  • Gekko
    Sopheia skrev 2008-06-18 17:35:35 följande:
    Ideer?Jag tänkte sy lite presenter till familjen, som kidsen får måla med textilpennor på. Till mamma blir det en tygpåse/väska (hon är lärare och släpar alltid runt böcker och papper i en tygkasse) men vad till pappa? Vill nog inte måla på en tröja, utan nån mer accessoarliknande grej.
    Pocketbokfoddral?
  • Gekko
    Indratvillingmamma skrev 2008-06-18 19:45:51 följande:
    Nu ser min färg jättebra ut där i maskinen. *springer och kikar hela tiden* Lite mörk men de flesta färger är ju mörkare när de är blöta.Rätt nyans i alla fall. Tur att det inte blev den första färgen som blev efter ett par minuter för den var hemsk.Vem var det som färgade första ugglorna? Vill hänvisa till idékällan när jag bloggar mitt tyg i morgon.
    Jag tror nog att det var Botilda
  • Gekko

Mari: vilka härliga färger! Jag har ju inte fått mina kaniner än och knappt hunnit sy i ugglorna men nu blev jag sugen! Båda på att sy i de och att färga!

Jag har också rockat ugglor ikväll, fast man kan nog inte säga att att det är ugglor och inte är det så rockat heller utan snarare gullegulligt och för mig att vara ovanligt rosa!

• Gekko

Yrväder: du hann före precis som vanligt!

Svar på tråden Sytråden spinner vidare - Grön rulle