Inlägg från: klara07 |Visa alla inlägg
  • klara07

Finns det nån rar själ som kan/vill dela med sig av solhattsmönstret ur Gyntherboken? Boken finns på min bibba men är utlånad på sommarlån så den lär jag inte se på hela sommaren och solhatten var ju tänkt att ha nu såklart.

• klara07
    angelofthedevil skrev 2008-06-25 19:53:00 följande:
    Finns det ingen snäll själ som skulle ha lust att dela med sig av lite mönster i strl 86 och 92???Skall vara till en liten kille. Inte för svåra då jag inte är något haj på de här med syning.Kan inboxa mig om ni vill.
    Var det något speciellt du tänkte på?
  • klara07
    yrväder skrev 2008-06-30 11:11:31 följande:
    Jag har en enklare pfaff nu och har varit sugen på att byta den mot en mer avancerad men inte så mycket dyrare bernette, men min sykurslärare sa stopp, byt aldrig bort en pfaff, så nu är jag sugen på den du länkade till, men jag tycker lite som du, att den är dyr. Men ska jag någon gång byta, så blir det till en dyrare pfaff, och ingen annan. Trots att min inte har övermatare så är den kanonbra och pallar tom 8 lager jeans. Pfaff har mycket starkare motor i sina maskiner och fler av deras detaljer innanför är gjorda av metall osv. Därav prisskillnaden.
    Jag är också inne på att byta maskin då min gamla Pfaff inte riktigt orkar längre, synd för jag gillar den maskinen. Jag kommer visserligen att lämna in den för ett kostnadsförslag men frågan är om det är värt att laga den.
    Annars har jag tittat på Janomes maskiner, är det nån som vet om de är bra och prisvärda?
  • klara07
    Gekko skrev 2008-06-30 20:33:35 följande:
    Jag har en Janome Easy Jeans som är en vanlig skolmaskin vad jag förstått. Jag är jättenöjd! Men det beror ju givetvis på vilka krav man har. Charleston köpte ju en Easy Jeans men bytte snabbt upp sig till en lite dyrare Janome. (Om jag inte minns fel)
    Ja den har jag tittat lite lätt på, den skall ju ha varit "bäst i test" ett antal ggr.
    Alltså jag kan inte så mkt om symaskiner men det känns som att priset bara går upp med antalet sömmar eller är det andra finesser också som styr?
  • klara07
    HugOlle skrev 2008-06-30 20:38:12 följande:
    Jag har en Janome Jubilee 85 o har en väninna som även hon har Janome. Vio tycker båda att den är superbra! Verkligen....! rekommenderas.
    Ja den har jag också sett, är det nån skillnad på den och Easy Jeans förutom alla sömmarna? (och priset då)
  • klara07

Sandra G skrev 2008-07-08 19:01:52 följande:

Ingen som vet om det finns sådana rektangulära ringar man brukar ha på väskor och trä axelbandet igenom i metall någonstans? Var hittar man det?
    Har du kollat Panduro?
  • klara07

Ni som har Husqvarna, är ni nöjda?
    Tittade på en idag och den verkar väldigt bra, så nu vet jag inte om jag vill ha en sån eller en Janome, det är ju så lätt att bli påverkad av försäljaren när man inte kan så mkt själv.
    Har ju bara haft mekanisk maskin så jag vet typ inget om elektroniska - förutom att de verkar väldigt smidiga.

• klara07

Vem var det som hade mönster och beskrivning på dagisväskan?

• klara07
    Lillofant skrev 2008-08-26 14:27:48 följande:
    Angående dagisväskan så finns det en bra beskrivning härknapmodern.blogspot.com/search/label/V%C3%A4s... Har själv inte sytt den än men ska nog göra ett försök.
    Tack, det var den beskrivningen jag letade efter.
  • klara07
    TeDrickaren skrev 2008-08-27 16:02:01 följande:
    har en bra affär här  i göteborg som jag köper fina trikå på
    Vågar man fråga vad den affären heter.
  • klara07
    ami skrev 2008-08-27 18:26:52 följande:
    Låter mycket bra med fraktfritt, men var ser du det? Står inget om det på deras hemsida, eller har jag missat det.
    Tryck på semestererbjudande på förstasidan, så kommer det upp.
  • klara07
    TeDrickaren skrev 2008-08-27 22:02:57 följande:
    Heter Tygaffären
    Hmmm, vilket fyndigt namn!
  • klara07
    sarahl skrev 2008-09-01 12:31:01 följande:
    Jag är inte riktigt förtjust i mitt tyg med de blå ugglorna. Vad ska jag ta till för färg för att piffa upp, på ärmar och halsmudd. Samma sak med elefanterna. har gula och röda. med vill göra någon kul färgkombo av de. MEn har så dålig fantasi. Bild på lite ideer någon?
    Rött el kanske gult skulle väl kunna passa bra till ugglorna.
  • klara07

Hittade en tygaffär på nätet idag som jag aldrig sett innan, de har en hel del att välja på, kanske inte så billigt men tipsar om den ändå.

www.tyg.se/e-vendo.php&SessionId=&a=

Svar på tråden Sytråden spinner vidare - Grön rulle