Inlägg från: lilla sol |Visa alla inlägg
  • lilla sol

Sytråden spinner vidare - Grön rulle

Hej, vilken toppentråd!
    Jag undrar hur ändarna ser ut på de vävda etiketterna från mina namnband? Är det "stadkant" i alla sidor eller bara längs långsidorna? Det jag funderar på om det går att sy fast rakt av eller måste man vika in ändarna?

• lilla sol

Tack för svaret om namnbanden Mimmi 71!

Frågar på när jag är igång: Finns det någon sida med info om vilka fysiska butiker som säljer Ottobre-tidningarna?

• lilla sol
    Aje08 skrev 2008-07-10 19:33:09 följande:
    Lilla Sol - Interpress har lista på Ottobre återförsäljare
    TACK! Nu kan jag ge mig till rätt ställe på stan och leta efter nya höstnumret...

Någon som sytt och använt det allra första mönstret "lekdräkten" från Ottobre 3:2008? Blev det bra? Jag tycker den verkar vara praktisk men har inte kommit längre
  • lilla sol
    Cirrus skrev 2008-07-15 22:52:36 följande:
    Vad heter de här tunna banden som man kan sy in i t ex axelsömmar på trikåtröjor?
    stadband?
  • lilla sol
    doddit skrev 2008-07-24 19:09:50 följande:
    Någon som sytt en sittdyna till vagnen? Vad har ni använt som stoppning? Vill att den ska vara tvättbar.
    "Bomullsvadd" - kanske en halvcentimeter tjockt som väl är avsett för att använda till lapptäcke exempelvis. Jag ville göra ett överdrag med naturliga material rakt igenom. Dynan är inte så tjock, men jag har det för att öka mysigheten och skydda vagnen, komforten är redan bra.
  • lilla sol

LA Woman skrev 2008-09-10 11:55:54 följande:

När skulle jofotex få in uggletyget igen?
    [/citat]
    AMDA skrev 2008-09-10 11:56:35 följande:
    LA Woman skrev 2008-09-10 11:55:54 följande:
    Samtidigt som de gröna elefanterna
    Denna eller nästa vecka fick jag höra när jag var där...
    Och det skulle komma bland annat klarblå ugglor, det hade jag missat!
  • lilla sol

Mari78 m pojktriss skrev 2008-09-10 18:55:46 följande:

Mimmi: jodå jag har visst velour...men idag insåg jag att den bruna behöver fyllas på. Får se om jag bestämmer mig för A&H velour eller Jofotex.
    Ni som har erfarenhet av både A&Hs velour och Jofotexs (den dyrare), skiljer de sig åt i tygkvalitet tycker ni?
Svar på tråden Sytråden spinner vidare - Grön rulle