Inlägg från: bananna |Visa alla inlägg
  • bananna

Sytråden spinner vidare - Grön rulle

Åh, vad bra med en sytråd! Här kommer jag säkert komma in och ställa dumma frågor en gång i kvarten för nu har jag börjat sy till den kommande bebisen.

Jo, min första fråga handlar om ett babynest som jag precis sytt klart (trodde jag...). Grejen är att jag som vanligt inte ville följa de beskrivningar som finns, utan göra en lite smartare lösning. För att kunna använda delarna var för sig, sydde jag inte ihop korven med botten utan satte istället ett antal knytband runt om på yttertyget på både korven och botten för att kunna sätta ihop delarna med varandra. Dessutom la jag till en innerkudde till korven och gjorde två separata fodral till botten - så att det blir lite smidigare att tvätta.

Nåväl, nu funderar jag ändå på att sy ihop delarna - dels känns konstruktionen med band lite ranglig och så börjar jag noja över att bebisen kanske kan fastna, få in en kroppsdel, på något sätt mellan botten och korven. Jag har satt sammanlagt 7 band runt om, vilket gör att det blir ganska stora glipor (typ 20 cm) mellan banden.

Hmmm, hoppas det inte blev en allför krånglig förklaring nu, men vad tycker ni? Ska jag sy ihop de två delarna eller låta bli? Eller kanske strunta i att ha en botten helt och hållet och bara använda korven?

• bananna
    Svar på #4883
    Tack för snabbt svar!

Jo, det känns ju som att en botten inte är helt nödvändigt faktiskt. Inte så länge nestet ska användas i sängen iallafall. Och skulle jag vilja använda den i typ soffan, på golvet eller så någon gång så kan jag ju knyta på min botten vid de tillfällena helt enkelt - då har man ju bättre uppsikt över bebisen än under natten. Vad tror ni om det?
Svar på tråden Sytråden spinner vidare - Grön rulle