Inlägg från: lindalake |Visa alla inlägg
  • lindalake

Sytråden spinner vidare - Grön rulle

jag vill veta vilken nyans det är på det bruna elefanttyget. den ljusa som på jofotex hemsida eller den mörka hos kokalal? vilken stämmer mest?

(vill beställa nu nu nu , men kan inte bestämma mig för hur mycket jag ska ha)

• lindalake

Happy Hippo: Vad skumt, detta är min fjärde tidning och jag fick ingen faktura medskickad. Eller fick du fakturan med tidningen på "nya" prenumerationen?

• lindalake

Hur länge dröjer det innan man får en bekräftelse på sin beställning från Jofotex? brukar man få en?

• lindalake

Mari78: okej, men då vet jag att de har mycket att göra (hade jag iofs på känn redan ) Jobbigt med semestern som kommer bara

Happy Hippo: Då hoppas jag att jag inte var för sent ute nu då Vill hellre kika i affärn om tidningen verkligen är något att ha. Vill mest ha basmönster ändå

• lindalake

zasata: man använder en tvillingnål, så blir det sicksack på baksidan (men man måste typ ha högsta trådspänningen då)
    eller så skaffar man sig en overlock med coverlocksömmar

• lindalake

morvern: Ja de verkar bara finnas i 80 och 90 och det finns inga specialnålar för vävt eller stickat tyg. verkar som man ska använda samma till allt (vad jag har fattat iaf, har inte fått några vettiga svar i symaskinsbutikerna)

• lindalake

hypatia: Det svaret har jag letat efter ett tag. Beställde boken igår, går ju inte att vänta på att den ev. ska komma på svenska eller att jag mirakulöst efter flera månaders letande skulle hitta originalversionen...
    lite tråkigt om de inte ändrat nåt. ex. förlängt mönsterna lite (har läst att flera förlängt sina...) men men, nytt för mig

• lindalake

Dora: jag syr runt. sen är det väl en smaksak om man tycker det blir fult. visst syns den andra tråden igenom...

• lindalake

Jag tycker också att det är jobbigt med alla länkar i ts. Kan man inte ha en egen tråd bara för alla länkar osv.? då räcker det med en länk i ts

Svar på tråden Sytråden spinner vidare - Grön rulle