Inlägg från: Gummsan82 |Visa alla inlägg
  • Gummsan82

Sytråden spinner vidare - Grön rulle

Halloj! Har inte varit inne på FL på en månad typ...

Behöver lite råd om blekning... Jag har ett par vita jeans, tv par vita linnen och ett vitt överkast som är i behov av blekning. Funderar på att lägga allt i blöt i en blandning av vatten och klorin och sedan tvätta upp det i maskin. Men hur blir det med ettiketter och sånt, typ där det står storlek och så, kommer även de att blekar eller kommer de att färga ur? Hur mycket klorin ska jag använda? Behöver jag ha handskar? Hur länge ska det ligga i blöt?

Tacksam för svar!

• Gummsan82
    Gummsan82 skrev 2008-07-09 23:47:05 följande:
    Halloj! Har inte varit inne på FL på en månad typ...Behöver lite råd om blekning... Jag har ett par vita jeans, tv par vita linnen och ett vitt överkast som är i behov av blekning. Funderar på att lägga allt i blöt i en blandning av vatten och klorin och sedan tvätta upp det i maskin. Men hur blir det med ettiketter och sånt, typ där det står storlek och så, kommer även de att blekar eller kommer de att färga ur? Hur mycket klorin ska jag använda? Behöver jag ha handskar? Hur länge ska det ligga i blöt?Tacksam för svar!
    Ingen som kan hjälpa mig?
  • Gummsan82

Jag har en stentvättad, typ, jeanskjol som jag funderar på att färga. Till brunt eller svart. Går detta? Kommer kjolen att fälla ut mycket sen, typ när man använder den eller vid tvätt? Gillar kjolen men är såååå less på "färgen". Nått annat tips på hur jag kan piffa till den?

• Gummsan82
    Gummsan82 skrev 2008-09-11 14:06:32 följande:
    Jag har en stentvättad, typ, jeanskjol som jag funderar på att färga. Till brunt eller svart. Går detta? Kommer kjolen att fälla ut mycket sen, typ när man använder den eller vid tvätt? Gillar kjolen men är såååå less på "färgen". Nått annat tips på hur jag kan piffa till den?
    Ingen som har nån idé?
Svar på tråden Sytråden spinner vidare - Grön rulle