Inlägg från: Snoddas Snoddas |Visa alla inlägg
  • Snoddas Snoddas

Sytråden spinner vidare - Grön rulle

Caeruleus skrev 2008-09-03 08:16:28 följande:
    Hur gör jag för att få till så att det är fluffigt framtil dvs mer tyg än bakstycket?
    L A Woman har en bra beskrivning i sitt galleri!
  • Snoddas Snoddas

Hej, hej! Jag har läst er tråd ett tag och era underbara, inspirerande bloggar! Nu har jag också tagit steget in i bloggvärlden! Jättekul!

• Snoddas Snoddas
    yrväder skrev 2008-09-05 08:11:50 följande:
    mimmifattade du nåt av döskalletyget, för på nätet så var ju lilla bilden bara döskallar, men den uppsydda tröjan var ju hälften grå?! är det bara tryckt på en del av tyget? Jag fattade som inte. och jag tyckte inte att nåt av alternativen framgick av texten.(jag har fått katalogerna till min gamla adress- mina föräldrar så jag har inte kollat i den)
    Det står i katalogen att trycket är i diagonala rapporter!
  • Snoddas Snoddas
    yrväder skrev 2008-09-05 08:25:53 följande:
    okej....inte för att det klargjorde nåt mer eller så är jag för morgontrög
    Tror det betyder att det bara är tryck på delar av tyget, och att det repeteras på diagonalen istället för rakt! :)
  • Snoddas Snoddas

Fick S&S katalogen igår och det är så mycket jag vill ha! Och idag så dimper det ner ett stort kuvert med tygprover från E-slöjd! Aaahh....vill ha hälften!!!

• Snoddas Snoddas
    Minmin skrev 2008-09-05 13:57:59 följande:
    Karbinhake el. dylikt i oxid (mörk metall) ?Böjligt väskhandtag, eller material att bygga handtag med?Någon? *lägger huvudet på sned och ser väldigt snäll ut*
    www.minneva.se/
  • Snoddas Snoddas
    Kallokanin skrev 2008-09-05 22:51:54 följande:
    Guuud vad fint ditt gröna uggletyg blev! *kär* Jag som är ny på familjeliv har inte sett mig mätt på ugglor än. Alls! Var har du/ni köpt tyget?
    Ugglorna är från Jofotex!
  • Snoddas Snoddas

Sandra G skrev 2008-09-06 14:24:42 följande:

Står helt still i huvudet på mig just nu. Men vad heter det slags tyg som man använder till tex mudd på byxor? Ska beställa från Jofotex.
    Det heter väl mudd!? De hade både ribbad och slät när jag var där!
  • Snoddas Snoddas

Sandra G skrev 2008-09-06 14:31:28 följande:
    [citat]
    Interlock då? Vad är det? Kan inte det också användas som mudd?

Nej, det är för tunnt, och inte tillräckligt strechigt! Syr tröjor och dyl. med det.

• Snoddas Snoddas

Sandra G skrev 2008-09-06 14:41:59 följande:
    [citat]
    Ok, lite nybörjare på det här det kanske märks Vet du förresten vad mudden och interlocken kostar på Jofotex?citat]

Kommer inte ihåg, tyvärr!

• Snoddas Snoddas
    mira skrev 2008-09-08 18:10:02 följande:
    jaja jag har kommmit på mitt misstag - namnbanden som var "vassare" var ju av polyester numera och inte bommull... mitt fel att jag inte läste noga innan jag beställde - gick bara på att jag köpt därifrån innan. :(
    Jag har likadana, tycker också att de är vassa! Så nu viker jag dem dubbelt och syr fast dem på baksidan av storlekslappen i plagget. Eller syr fast dem i samtidigt som jag stickar ner sömmarna i plagg jag syr själv!
  • Snoddas Snoddas
    Dora skrev 2008-09-11 18:57:29 följande:
    Tjatar lite till.. Ni som syr fast namnlapparna utanpå kläderna, syr ni även på längden eller bara kortsidorna? Jag upplever att det går maskor på namnlapparna och det blir väldigt fult.
    Jag syr bara på kortsidorna, antingen runt fållen eller i sidosömmen!
Svar på tråden Sytråden spinner vidare - Grön rulle