Inlägg från: lilllinda |Visa alla inlägg
  • lilllinda

Sytråden spinner vidare - Grön rulle

plastisock bukser blue denim

Dessa plastisock byxorna är bara så fina. Någon som kan tipsa mig på vart jag hittar ett mönster till denna modellen/hur jag ändrar ett vanligt byxmönster. Måste inte vara helt exakt kopia, det är mest midjan/knäppningen som jag är ute efter. Är inte superduktig på att sy men får jag bara lite tid så reder jag nog ut det Glad
    Tacksam för hjälp!
  • lilllinda
    TeDrickaren skrev 2008-06-22 21:44:43 följande:
    Var köper man bäst mudd?, stoff och stils är lite kraftig tycker jag, passar bra till midja benslut och ärmar men i halsringningen vill jag har lite tunnare.
    Jag har köpt både tunna & "kraftiga" på sos. Nere i hörnan (vid tillbehören) där de har färdigklippta bitar som ligger i färgordn el vad man ska säga så finns de i olika tjocklekar på tyget.
  • lilllinda

Detta måste vara den tråkigaste tråden att som "icke medlem" ställa en fråga för man får aldrig svar... Frågat bla om overlock (när andra skrev om just overlockar men inte om det jag frågade jag ville ha tips på en bra) häromdagen frågade jag om en byxa... Nu har jag iofs löst det själv men det är lite tråkigt att inte få svar...

• lilllinda

Vilken tur att jag kikade in här nu! Har mailat en beställnign på det urfina elefanttyget o matchande enfärgat Glad
    Synd att man bor i skåne o har lång väg dit... annars hade jag åkt dit ofta!

• lilllinda
    Godingmamma skrev 2008-07-04 00:07:27 följande:
    Har sytt ovanligt mycket här idag. För att vara mig. Man kan nästan tro man hamnat hos Mari78, Miniliten eller någon annan av stortillverkarna om man kikar på mängden Vad det blev finns att beskåda i bloggen:katarinas-kreativa-sida.blogspot.com/Hmmm...elefanter. Smålandsresa inom kort. Jo. Det. Blir. Nog. En. Liten. Omväg. Via. Jofotex. Jag som inte skulla ha mer på ett tag!!!
    Jättesöta kläder! Har du ritat mönsterna själv el anv färdigt? i så fall vilket?
  • lilllinda
    lilllinda skrev 2008-07-04 02:38:43 följande:
    Jättesöta kläder! Har du ritat mönsterna själv el anv färdigt? i så fall vilket?
    Åh nu läste jag bildtexten o fick svar... Är det köpt i vanl tygaffär el nätet?
  • lilllinda
    lilllinda skrev 2008-07-04 02:40:31 följande:
    Åh nu läste jag bildtexten o fick svar... Är det köpt i vanl tygaffär el nätet?
    Har nu hittat på nätet o beställt Flört
  • lilllinda

Idag kom mitt turkosa kanintyg (mmm jag är lite sen) så fint!

• lilllinda

Fick mina elefanter från Jofotex i fredags! Så fina de är!

• lilllinda

Någon som beställt från symaskinwebshopen.se ? OPm ja, funkade det bra? Deras priser var mkt lägre än den affären jag var i idag o kollade...

Svar på tråden Sytråden spinner vidare - Grön rulle