Inlägg från: Småkottarna |Visa alla inlägg
  • Småkottarna

Sytråden spinner vidare - Grön rulle

Pochahontas skrev 2008-09-02 16:16:36 följande:
    Hörni... Vet ni var jag kan hitta Teletubbiestyg? Inga färdiga gardiner eller så, utan metervara... Lillan är tokig i dom, så jag tänkte sy nåt roligt.
    www.tradera.com/TELETUBBIES_BARN_PASLAKAN_TYG_SUPERSOTT_-auktion-71233748

INTE MIN AUKTION!

Och har du nära eller möjlighet att åka hit ska det finnas där också.
    www.textilcentrum.se/index.php
  • Småkottarna
    yrväder skrev 2008-09-02 17:08:17 följande:
    O Hanna O skrev 2008-09-02 16:57:18 följande:
    beror på vart du beställt ifrån. på minanamnband tar det ca 14 arbetsdagar från det att dom reggat din betalning. det står i bekräftelsemejlet du får, prel leveransdatum
    Finns det fler ställen än minanamnband att beställa från? Tycker det är asdrygt med två veckors leveranstid... Sist jag beställde hade de dessutom skiftat plats på 2 bokstäver så jag fick vänta ytterligare 2 veckor, alltså en hel månad sammanlagt, utan ens nån kompensation...
  • Småkottarna

SNÄLLA! Kan nån hjälpa mig!! Köpte såna där ordentliga tryckknappar idag, inte dom som jag brukar använda som man bara slår fast 2 bitar i varandra med en hammare och ett plastverktyg som kommer med i paketet, utan dessa har en massa olika delar och grejer... Jag fattar ingenting hur man gör eller vilka delar som är vilka. Det står som nummer 1 på hur man gör, "slå hål i tyget med verktyg #1" Jag slår och slår så det blivit stora gropar i min skärbräda men det blir bara en ring runt tyget, det går inte hål igenom tyget! Vad gör jag för fel? Använder en stålstav med spets längst ner som det är hål i, som det står att jag ska använda...

• Småkottarna

Näe, det här var ju löjligt, jag fattar INGENTING!! Inget funkar när jag gör som i instruktionerna. Kan någon som använder dessa sorters tryckknappar, pleeeeease berätta för mig på svenska hur man gör?

• Småkottarna

Ingen som vill hjälpa mig med tryckknapparna?

• Småkottarna
    AMDA skrev 2008-09-02 19:00:55 följande:
    förstår inte riktigt vad du behöver hjälp med...hur du ska göra för att det ska bli hål...ta sprättaren!Har aldrig lyckats få hål med hjälp av hålpipor (verktyget du beskrev)Brukar slå till så man vet var man ska göra hål med sprättaren det blir ju som en ring där hålet ska vara sen sätter jag dit knappen.
    Mm, hål har jag fått nu, har satt igenom den med platt baksida genom hålet och lagt den i den här grejen som är rundad inuti och platt på baksidan som det står att man ska göra. Sen ska man lägga den här som är tjock nertill och smalare upptill ovanpå detta, på andra sidan tyget. Sen ska man ta det verktyget som ser likadant ut soim det man gör hål med fast som är trubbigt i spetsen, hålla denna på den ringen som nu ligger överst, och så banka med hammaren?

För så gör jag och ingenting händer! Jag brukar inte vara så här otecknisk och trög men idag slår det slint i huvudet på mig.
  • Småkottarna
    Pochahontas skrev 2008-09-02 19:50:47 följande:
    Nu är jag deppig! Hittade äntligen teletubbiestyg - ett örngott. Tack.... eh.... du som tipsade mej. Men jag vann inte fast jag kämpade in i det sista! Nu får inte lillan sin klänning...Nån som vet var jag kan hitta teletubbiestyg?
    Det var väl ett helt påslakan jag tipsade dig om, inte ett örngott.
  • Småkottarna
    Pochahontas skrev 2008-09-02 20:56:13 följande:
    Småkottarna: Men guuuud! Vilket hjärnsläpp! I min skalle var det bara ett örngott. Fast det står påslakan! Då skulle jag ju bjudit mer! Nu är jag ännu mer deppig...Sitter här helkass med feber... Får väl skylla på det, då....
    Nej vad synd!! Jag håller utkik o säger till om jag hittar igen.
  • Småkottarna
    HugOlle skrev 2008-09-02 22:22:36 följande:
    Men auktionen lever ju fortfarande...
    Det var inte den auktionen som vi pratade om, det var en annan auktion med små teletubbies som kajsa vann.
  • Småkottarna
    Småkottarna skrev 2008-09-02 22:28:04 följande:
    Det var inte den auktionen som vi pratade om, det var en annan auktion med små teletubbies som kajsa vann.
    Rättelse: Som Kaja vann.
Svar på tråden Sytråden spinner vidare - Grön rulle