• sarahl

Sytråden spinner vidare - Grön rulle

jag har nog 92 oxå.

Cirrus skrev 2008-08-23 13:01:40 följande:
    Pliiiiis... någon som har några storlekslappar att avvara? Köper, byter eller ja, föreslå något. Ska snart beställa via ManMade men behöver dessa lappar snarast. Behöver 8 st str 80 och 5 st str 92.
  • sarahl

någon här som syr tygbindor? vill så gärna prova. länkar tis och råd tack.

• sarahl

ami- jg använder samma som tröjan eller mudd i valfri färg. klipper 4 cm breda syr på räta mot räta med elastisk söm eller liten sicksack om man inte har overlock, med 1 cm sömnsmån, viker över på
    avissidan och syr sedan från rätan så nära kanten som möjligt, klipper av överflöder på baksidan. titta på köpetröja så förstår du bättre.

• sarahl

om man har en mönster för muddbyxor till stretchigt material, bör man ändra mönstret något om man skall sy det i stumt tyg?

• sarahl

Jag har gjort som så att jag delar grundmönster på mitten åt båda håll. Sedan lägger jag på 2 cm på längden och 4 på bredden, (elelr var det tvärtom)

• sarahl

pillan81- gjorde ett liknande inlägg som du för några dagar och blev varnad för det. så passa dig.

• sarahl

precis- det strider mot FL regler, men vi fick gärna annonsera på köposälj här.

Pillan81 skrev 2008-08-26 08:29:54 följande:
    sarahl: What??? Är de knäppa eller?? Är det för att man skriver köper kanske??
  • sarahl

tack yrväder, nu påminde du mig om att jag måste betala mina... Har du gjort om dina nåt? jag behöll påde typsnitt och färg.

• sarahl

Tycker det är svårt att finna nya snygga kombinationer. Men visst ha de gått upp i pris? tyckte det var mycket billigare förra gången.

Svar på tråden Sytråden spinner vidare - Grön rulle