Inlägg från: TeDrickaren |Visa alla inlägg
  • TeDrickaren

Sytråden spinner vidare - Grön rulle

Någon som bor i Göteborg med omnejd som vill beställa kaniner med mig?? är så himla sugen på att köpa bruna och vita för att färga Inboxa mig om det är någon som känner för det.

MOA
  • TeDrickaren
    Tygtiiger skrev 2008-08-16 22:22:09 följande:
    Lägg ett måttband över axeln och kolla ungefär hur långt det ska vara för att det ska se och kännas lagom.
    Är inte till mig, jag är lång, vågar inte mätta på mig vill inte att det ska bli tok fel.
    Var mer ute efter ett ungefärligt mått. Tänkte kanske finns någon som har
    MOA
  • TeDrickaren
    Minmin skrev 2008-08-18 19:03:17 följande:
    De här väskorna har axelremmar som är ganska precis 80 cm från väskans överkant. Väskorna är ju lite nersvängda så själva remmen är 73, men känslan av vart väskan är blir vid 80 cm. Jag är 167 och alltså av normallängd. minmina.files.wordpress.com/2008/06/gron-och-...
    tack har precis sytt färdigt den ikväll

Car: ritar alltid mina mönster själv, tar bara inspiration från andra men det blir ju alltid på mitt sätt i alla fall.
    MOA
  • TeDrickaren
    Pillan81 skrev 2008-08-21 19:12:53 följande:
    Någon som vet hur Allt om Hndarbetes mönster är i storlekarna?? Stora, små, breda??
    Normala tycker jag!
    MOA
  • TeDrickaren
    LumLumLum skrev 2008-08-21 19:51:15 följande:
    Extremt breda tycker jag. Fast jag har å andra sidan väldigt smala barn.
    Är det tidigare el senare nummer du menar??

Jag ifs bara nummer fram till 2006
    MOA
  • TeDrickaren

För de tidgare tycker jag är lagom i strl har också en tunnis till dotter.

MOA
  • TeDrickaren
    Kyssen skrev 2008-08-22 11:48:34 följande:
    Någon som vet ett bra mönster på en schalett till en 4 årig tjej. Är det bara att ta en trekantig bit och kanta/fålla? Någon som har mått att hjälpa mig med isåfall, har bara en 16 månaders att mäta på =).
    Har tagit en snusnäsduk, och vikit på mitten då fick jag en bra strl på schalett.
    MOA
  • TeDrickaren
    Kyssen skrev 2008-08-22 21:35:51 följande:
    First timer o TeDrickaren: Tack för tipsen, tyvärr har jag ingen snusnäsduk hemma heller, du har inte lust att mäta åt mig TeDrickaren? Vore supersnällt!Ang snedslå har jag köpt på storpack av Bibbi för 75kr, tokbra att ha hemma tycker jag som syr mkt haklappar. 5 meter tar ju slut på ingen tid alls!!
    Måttet är 50*50 fyrkant som du viket på mitten, alt syr den du som en fyrkant så kan man själv bestämma "längden.
    MOA
  • TeDrickaren

har knåpat ihop lite fler mössor, hittade SUPERSNYGGA tyger idag!!

Någon som hört om det gröna elefanterna?

MOA
Svar på tråden Sytråden spinner vidare - Grön rulle