• Cirrus

Sytråden spinner vidare - Grön rulle

Mimmi 71 skrev 2008-08-15 11:29:20 följande:

Har de kommit?
    Det tror jag inte men jag måste ju planera lite
  • Cirrus
    Pillan81 skrev 2008-08-15 12:29:53 följande:
    Yrväder: Overall är inget problem, Polarn har kanonbra i storlek 74. Svårare med överdragsbyxor, men det å andra sidan är lättare att sy själv.
    Har inte PoP överdragsbyxor i 74 längre? Jag har ett par till min minste.
  • Cirrus
    fante skrev 2008-08-15 12:48:38 följande:
    Nu har jag beställt nya namnband och lagt till mellanslag både före och efter, så får se hur det blir Tack för tipset
    Om du har sett mina namnband så är de i arial och utöver texten så är resterande utrymme "bortblankat" med mellanslag. Texten går alltså inte att få mindre än så.
  • Cirrus
    yrväder skrev 2008-08-15 12:43:50 följande:
    pillanvar 2 barn som hade just den overallen i en grupp med barn som jag jobbade i under 3 vintermånader. skulle personligen inte köpa den efter den upplevelsen iaf. jag tycker didrikssons är en av dom bättre overaller jag stött på, men den finns tyvärr bara från 80 och uppåt, (och det är stora storlekar, J hade 80 hela denna vinter och mot slutet var hon närmare 86 lång)
    Men är mudden på Didriksons bättre då för du menar väl inte att det är bättre att overallen är utan mudd i ärmslut?
  • Cirrus

Mimmi 71 skrev 2008-08-15 12:52:32 följande:

En till?! Jag är planerandets och listskivandets gudinna (synd att man inte är riktigt lika handlingskraftig) Nej, nu har lille G vaknat och vi skall ned till källaren och sy igen. Gabriel älskar att sova i sin säng och vi har tyvärr inte köpt någon babywatch därför blir det alltid sypaus när han sover. Hur bakvänt är inte detta?
    Hehe du skulle bara veta! Jag brukar planera att jag ska planera
  • Cirrus
    Pillan81 skrev 2008-08-15 12:55:57 följande:
    Cirrus: Det måste jag kolla, Po.p:s kläder, speciellt deras ytterplagg tycker jag slår det mesta.
    Jag vet att de tagit bort ws i 68 för att det såldes dåligt men 74 borde finnas kvar i ytterkläder.
  • Cirrus
    yrväder skrev 2008-08-15 13:00:55 följande:
    didriksons har resår i ärmsluten. mudd blir oftast blöt, samt så håller den inte fast vantar alls, vilket på mindre barn leder till att man får dra på vantarna hundrasjuttielva gånger
    Jag har för mig att det finns Didrikson-modeller som har mudd instucken en bit upp under avslutet. Vantar med skaft drar man ju ändå utanpå alltihopa
  • Cirrus
    yrväder skrev 2008-08-15 13:09:22 följande:
    hm, det är möjligt, dom jag har sett har resår längst ner. på nåt sätt så har vantar med skaft en tendens att halka av iaf har inte hittat några som är tillräckligt bra. fast vantar till så där små är ett gissel, dom är ju ändå alltid så stora att dom inte kan göra nånting.
    Så sant, OT men ett tips så här inför hösten. Jag har börjat köpa små trädgårdshandskar till min 3,5 åring. Finns hos Byggvaruhandel och Clas Ohlson och de är perfekta istället för stickat som blir blött och innan det är tillräckligt blött för galon.
  • Cirrus
    yrväder skrev 2008-08-16 10:59:04 följande:
    Mimmi 71 skrev 2008-08-16 10:17:54 följande:
    smidigt, en sån skulle man ha haft. jag gör ju etiketter med tvättråd och storlke och sätter på baksidan av visitkorten. sen vore det ju smidigt när man har sålt mkt att skriva ut med adressaten och avsändarnamn på.
    Ser ut ungefär som min skrivare som är en Dymo. Yrväder, visst fick du lapp med din mössa? Den påklistrade etiketten är från en sån skrivare som skriver ut en och en etikett.
  • Cirrus
    yrväder skrev 2008-08-16 13:37:48 följande:
    jo det fick jag. jag har köpt A4ark på Clas ohlsons som ser nästan likadana ut. mer pill att få till det, men det går.
    Jo de fungerar ju på precis samma sätt, men du måste skriva ut fler åt gången eftersom arket inte kan skickas genom en skrivare mer än några gånger.
Svar på tråden Sytråden spinner vidare - Grön rulle