Inlägg från: Stratus |Visa alla inlägg
  • Stratus

Sytråden spinner vidare - Grön rulle

Dora, du, jag och Mari kan ju samåka. Kul med ugglor. Jag har färgat en omgång lila idag. Bild först i morgon. Nu ser jag fram emot elefanter.

• Stratus
    Dora skrev 2008-06-23 22:11:06 följande:
    Det låter ju toppen. Men när är den? Jag kollade på elefanterna idag men hade nog gillat dem mer om det hade varit vit botten. Men så gillade jag ju inte ugglorna heller...
    Den är någon gång i början av november, så det är lååångt dit. Men vi kan ju alltid ta en Jofotextur i juli när det vankas elefanter.
  • Stratus

Hehe, jag har också orange kaniner kvar. Köpte två meter och har bara sytt två små bodies och ett par kalsonger.

Nu har jag också följt trenden och färgat ugglor. Finns strax i bloggen.

• Stratus

pysselptorp.blogspot.com/

NU finns bilder på färgade ugglor i bloggen.

Ja, det är nog det jobbigaste och tråkigaste med att sy, att rita och klippa mönster. Jag får ryck ibland och då har jag en mönsterritarklippardag/kväll. Och sen har jag ett lager för sånt jag tänkt sy den närmaste tiden. Problemet är att humöret växlar så fort. Jag börjar tänka på ett projekt, men innan jag ens hunniot påbörja det så vandrar tankarna vidare till nästa...

• Stratus

Ja, jag gillade verkligen lila med röda ugglor. Synd bara att jag hade en sån liten bit. Tror inte att det räcker till min tjej här hemma... Hade dock kunna tänkt mig lite ljusare...

• Stratus

Tack
    Tyras föräldrar skrev 2008-06-24 12:50:55 följande:

stratus: måste berömma dej här med. Vilka fantastiska dräkter!
  • Stratus

Tänk, jag har sytt något till mig själv i dag. Det var länge sedan. Men lite kul. Men jag vet inte om det var värt besväret egentligen. Det tar ju sån tid. OCh så kan man köpa toppar på H&M och Lindex för inga pengar alls.... Men lite kul är det i alla fall. Jag ska leta reda på något enklare mönster på top som inte är lika mycket pill. Här är i alla fall resultatet. pysselptorp.blogspot.com/

• Stratus

Jag vill också trycka på tyger. Jag fattar inget av vad du pysslar med, Yrväder, men det låter häftigt. Såg dina klöver som var jättefina. Ser fram emot en tutorial på din blogg sen. Jag tänker börja med lite pandurofärg och stöpplar och potatistryck. Jag preumererar på Hemslöjden (tidning) och där såg jag annons om kurser i textiltryck. Sugen sugen.

• Stratus

Mimmi 71 skrev 2008-06-24 19:42:30 följande:

Imorgon bär det av in till stan för mig också. Jobbar ju en dag i veckan nu och det känns lika jobbigt varje gång när dagen närmar sig, men är lika kul när man väl kommer dit. Skönt med lite vuxenumgänge ibland, förutom er här på nätet förståss
    Jag glömde umgås med vanligt folk för ett tag sen (alltså inte familj och barn), ohc jag blev helknasig. Gick hemma och funderade bara. Min man tycker att jag borde börja jobba tidigare... Men så åkte jag med Mari till Jofotex och så vart jag normal igen. Jag börjar jobba halvtid i oktober, och det ska bli kul. Hoppas jag i alla fall.
  • Stratus
    Cirrus skrev 2008-06-24 19:52:00 följande:
    Vilken superläcker topp du fått till Jättefin är den!
    Tack! Då var det värt det ändå.
Svar på tråden Sytråden spinner vidare - Grön rulle