• Smock

Sytråden spinner vidare - Grön rulle

Måste fråga om någon av er har fått problem med smärtor i armen av all sömnad? Jag har så ont i höger arm, har pratat med distriktan och hon sa att det förmodligen var p.g.a att jag syr så mycket. Hur sitter ni när ni syr, något man kan tänka på :)

Och så har jag ju rockat lite igen också
    sybabbel.blogspot.com/

• Smock

Villevalle, jag har ju iofs också burit min son mycket eftersom vi bor på 3:e våningen utan hiss, det kanske är en kombination. Frustrerande är det i alla fall, jag har ju så mycket tyger och idéer nu.

• Smock

Ellyelle, jag syr kanske 3-5 timmar/dag, alltså inte så mycket om man jämför med dig. Nu är armen helt ur funktion, det är säkert en kombination av mycket saker, eller så är jag väl klen. Tråkigt att inte kunna sy bara, jag som fyndat så mycket härliga tyger på loppis.

• Smock

Nu har jag rockat igen.

En fråga också, hur mycket tar jag in midjemudden på byxor åt mig själv? Alltså hur många % tar ni bort? jag har mudd från Stoff och Stil.

• Smock

lillinda, tackar! jag utgick från en tjocktröja som passar Tore bra nu, la till lite på bredden och ärmarna, för längden utgick jag från dragkedjans längd plus lite extra för fåll och snyggt avslut. Huvan ritade jag av en av Tores huvtröjor och mätte så att den skulle passa i halsringningen. Svårt att förklara, men det är enklare än det verkar. Annars kan du ju låna en mönsterbok på biblan och modifiera mönsterna i den.

• Smock

Nu har jag försökt mig på en anorak till Tore, ganska så nöjd med resultatet, bild finns i bloggen sybabbel.blogspot.com/

Hur skulle nu ha gjort, satt mudd, resår, eller dragsko i nederkant? Jag satte dragsko men funderar på att sätta dit resår istället.

• Smock

Mimmi, Tack! Men jag tror kragen blev lite för hög, det är en av sakerna som måste ändras, men den ska vara ganska hög, blir varmt och mysigt.

• Smock

Jag ritar också nästan alla mönster själv, men det är ju kul att testa typ "gynther-blusar" ibland också. Jag säljer dock inte så mycket, ger mest till familj och vänner.

Jag har rockat loss med en till anorak också, den här gången är jag riktigt nöjd
    sybabbel.blogspot.com/

Kollar ofta i era bloggar och förundras över alla fina saker och får massor av inspiraion, fast jag är lite dålig på att kommentera.

Nu blir det snart lite glesare med blogguppdateringarna, skolan börjar om en vecka och det ska tydigen vara en tuff kurs nu så sömnaden kommer nog ganska långt ner på prio-listan, jag kommer att få hemsk abstinens :(

• Smock

Jag har ett par tillklippta muddjeans som ska sys ihop ikväll bara jag hittar trådrullen som Tore drog iväg med igår, så bild kommer väl imorgon då förhoppningsvis.

• Smock

AMDA, jättefina velourkläder, nu blev jag sugen på att inhandla lite mysig velour, men jag känner mig inte så säker på sömnaden som ni ännu så det får bli SoS billiga velour.

Förresten, visst skulle Sos komma med en ny katalog snart? Blir det förändringar i internetbutiken då? Vill beställa men tänkte vänta och se om det kommer något nytt intressant.

• Smock

Nu när ni ändå pratar tygsaxar, hur slipar ni dom? med vanlig knivslip eller?

Jag har sytt min första raglantröja, bild finns i bloggen sybabbel.blogspot.com/ Men jag vet inte riktigt om den blev så bra nu när jag sneglat på era kreationer, ska jag ändra något på mönstret? kanske sänka raglanskärningen?

• Smock

sarahl, tusen tack! Oj, byte, jag känner mig faktiskt inte så säker än, är rädd för att det är dålig kvalitet eller så, vill inte att du ska bli missnöjd. Skolan börjar nästa vecka så jag har inte så mycket tid på mig, försöker stress-sy mina ufon nu så jag hinner klart innan, men vid nästa lov kan jag höra av mig om det forfarande är aktuellt för dig.

• Smock

sarahl, jag har gjort alla mönster själv, menar du anoraken eller djungeljackorna?

• Smock

sarahl, den kan jag väl fixa mönstret till, vilken storlek vill du ha?

• Smock

Sarah, Du kan väl inboxa mig din adress, så skickar jag det snarast. Jag ligger hemma med feber nu så det blir inte idag i alla fall.

Svar på tråden Sytråden spinner vidare - Grön rulle