Sytråden spinner vidare - Grön rulle
happyhippo.se
tackar tackar...
happyhippo.se
tackar tackar...
Happy Hippo skrev 2008-07-10 11:26:34 följande:
måste fråga er proffs!
en pfaff hobbylock 786... är den bra? eller värd typ 900kr? ni som kan och vet snälla hjälp
Fick min efterlängtade maskin igår! NV50 är ju hi-tech för min del.. vågar inte tänka på era maskiner.. dom e super duper extreme hi-tech och det enda dom inte kan väl är att gå.. känner mig som ett barn som fått godis.. satt hemma och testade en massa igår.. att man kan ha så kul åt ingenting egentligen för det enda jag gjorde var att testa sömmar på en bit tyg så det var inget krestiv men gud vad kul!
är van vid mammas gamla husqvarna som har minst 20 år på nacken, och nu när den var på service köpte jag en från ikea (sk*t) vilket jag aldrig skulle gjort.. och när min ferrari kom igår blev jag helt i extas!
nu så ska det sys! riktigt mycket! hihi
HJÄLP!!!
har 2 stora problem!
1 mina sömmar på min nya brother nv 50 vill inte som jag vill.
syr i bävernylon men får inte tråden att bli bra undertill! testat med alla spänningar... hjälp ngn?
2 har sytt min skötväska nu...ska sy fast "locket" och vändsy väskan med fodret, men får inte till det! vad är det som händer???? GUUUUUUUUUUUUUUD
okej jag är väl lite överdramatisk men jag är desperat efter hjälp och tips.. och denna tråden vet jag kan hjälpa mig!
ps. glöm inte att jag är nybörjare...
hej allihopa!
en snabb fråga... vet någon var man kan köpa stryk-på eller sy-på flaggor i olika länders flaggor? inte superstora dock...
tack!!!
hej allihopa
en fråga bara.. för ett tag sen var det någon som tipsade om hmmm nu har det försvunnit, kommer inte ihåg vad det heter men typ en mjukare bädd för bebisar man kan ha emellan föräldrarna i föräldrars säng tex. ser väl lite ut som en hund/katt bädd..
någon som förstår min snurriga förklaring?
ifall där finns någon smart människa som är tillräckligt pedagogisk för att förstå min beskrivning som är värre än en 3 årings, kan du hjälpa mig?
Tyras föräldrar skrev 2008-08-09 14:08:44 följande:
hej alla kreativa sömnadslystna!
är inne här titt som tätt och läser och tittar i era bloggar.. söker inspiration! haft total idé torka och saknar all sorts inspiration för att sätta mig vid maskinen igen. vill så damma av min "ferrari" men kommer inte till skott.
avundas er alla för att ni är så duktiga och kreativa.
lite OT men nu är det inte så lång tid kvar till BF så jag har sammandragningar och känner mig klumpi så det är väl en anledning till att jag inte får till det riktigt med min ferrari.. kanske borde lära fästmannen att sy, så kan han ta över min UFO.. för där ligger ju ett antal sådana..
men tjajer keep up the good work! kollar runt lite här och där.