Inlägg från: Bling1975 |Visa alla inlägg
  • Bling1975

Sytråden spinner vidare - Grön rulle

Inte i Skärholmen, inne i sthlm är det bättre men inga superbutiker.

Stitch längtar efter Lilo
  • Bling1975

Mejlade med jofotex häromdagen och alla elefanterna skulle komma in i slutet av augusti igen. Just nu hade de bara bruna kvar.

Någon som vet vad de kostar metern?

• Bling1975

Gekko - de sista byxorna du hade i din blogg, de bruna, var bland det finaste jag har sett. Om jag hade haft en liten hade jag beställt ett par på en gång!

• Bling1975
    Minmin skrev 2008-08-11 08:42:47 följande:
    ..och. Är det någon som råkar sitta på en Mac och vet hur man gör haken som är i munnen på arga gubben? Så irriterande att sakna det tecknet. Som dessutom ingår i ett lösenord jag har...lämpligt nog!
    Alt + ) = ]
  • Bling1975

Jag tror att folkuniversitetet har mönsterkonstruktion. Jag ska gå en sykurs där i höst

• Bling1975

Tänkte beställa lite från S&S. Någon som vet om deras bruna velour går bra ihop med deras bruna stretchjersey/muddväv? Ser så olika ut på bild.

Är kvaliten ok? Vill ha lite annat därifrån. Den behöver inte vara super för jag är nybörjare men man vill ju ändå att sakerna ska gå att använda om de blir bra.

• Bling1975

Någon som har sytt bebiskläderna från Ottobre vinter 2007, bla en omlottknäppt tröja, body och sparkbyxa?

Jag har inga barn att mäta på så jag undrar hur just dessa är i storlek, har förstått att en del är litet en del är stort.

• Bling1975

Tack Pillan

Tänkte sy lite till en vän till familjen som just fått en liten, men jag är ju nybörjare både på barn och på att sy...

• Bling1975

Förresten en liten fråga till. Ni som bandkantar så där snyggt på trikåplagg, kan man använda samma trikå som man syr plagget av och måste man klippa den på snedden då? Tänkte på tex en omlotttröja.

• Bling1975
    Tygtiiger skrev 2008-08-21 14:28:45 följande:
    Du ska klippa den så att den är så stretchig som möjligt. Har aldrig provat själv. Förtvätta tygerna iallafall, så slipper du otrevliga överraskningar när allting krymper olika! Jag brukar köpa trikåkantband
    Var köper man något så smart?
Svar på tråden Sytråden spinner vidare - Grön rulle