• Aje08

Sytråden spinner vidare - Grön rulle

JO, det där Elefanttyget måste man väl ha... ;P

Nu MÅSTE jag åka till Jofotex...!

Någon i Stockholmstrakten som vill ta en tur till Johnny någon dag denna vecka? Om jag kan få med mig någon som vill dela på bensinpengar så gör jag hellre det än betalar för frakt! ;)

• Aje08
    Botilda skrev 2008-07-07 14:16:50 följande:
    Aje, funderar på det! Men jag har med mig en 2,5-årig Sprallin i så fall. I morgon eller på torsdag. Vi kan väl höras framåt kvällen och bestämma något?
    Ja, häng med! Fast torsdag kan inte jag... Och Sprallin får gärna följa med men min egen huligan får stanna hemma... Annars skulle jag vara genomsvettig och sönderstressad inom 5 minuter efter ankomst! Förra veckan rev han ett apotek och en tobaksaffär...
  • Aje08

Fante - jag klämde lite extra på manchestern på Jofotex i tisdags och dom har det mesta man kan behöva i färger. Inte orange dock.... mer åt rost. Sen fanns inte alla färger i alla typer av manchester (brespårig till baby) men antingen eller. Be Johnny skicka prov på dom färger du är ute efter. Den kostar mellan 98 kr och 129 kr tror jag. Men dom hade en bredspårig grå för 59 kr som jag köpte.

Lilla Sol - Interpress har lista på Ottobre återförsäljare

• Aje08

vilken Dak Tor tråd passade till turkosa kaniner?

• Aje08

Kyssen - tack, det ser ut att stämma om man tittar på hennes bild.

Smock - Vad mycket fint du hunnit med! Är djungel och dalahäst tygerna nyproducerade eller loppisfynd? Jag kör med Blogspot men har inte använt så mycket finesser. Jag tycker det har varit ganska lätt att räkna ut hur det fungerar om man bara klickar runt på dom olika funktionerna och prövar sig fram.

• Aje08

Cirrus - Ja det måste nog vara ljusa kläder. Jag körde alla tre elefanter tillsammans och det gick bra. Dom färgar inte eftersom dom är tryckta. Däremot är väl dom enfärgade interlockerna infärgade så dom fäller säkert mycket.

Den unga killen på Jofotex menade att man kan färga även elefanter och att det då är elefanterna som plockar upp tonen man färgar in med medans det tryckta inte skulle färgas in så mycket utan behålla sin nyans. Det skulle kunna bli roliga kombinationer.... Orange elefanter på brun botten, gröna elefanter på gul botten... osv, fast jag köpte inte tillräckligt för att experimentera!

• Aje08
    Smock skrev 2008-07-12 20:26:43 följande:
    Aje08, tror du jag skulle kunna få läsa din blogg? Ser att man måste vara inbjuden.
    Den ligger på is för tillfället men förhoppningsvis ska den komma igång igen snart :)
  • Aje08
    fante skrev 2008-07-13 16:58:56 följande:
    Ni som har sytt Meedoms A-klänning (form 1,5): Tycker ni att längden är bra? Jag skulle vilja ha en knälång klänning.
    Den är lång. Du kan ta minst en storlek kortare, kanske lite mer. Den är även ganska vid (trots form 1,5). Jag utgick från det mönstret igår för att göra en hängselklänning 86 och använde då: vidd 74, längd 80, axel 86 och hals 80. Jag gjorde även ärmhålen lite mer insvängda. Den gick ändå ner till vaderna, så nästa blir lite kortare...
  • Aje08

Meedoms byxor tycker jag stämmer bättre is storlekar än överdelar. Men jag använder bara form 1, även i vävda tyger (fast det blir kanske 1.5 om det är tjockare tyger för då lägger jag till lite extra i sidosömmen).

Dom är dock rejält höga i midjan så för muddbyxor kortar jag av ca 5 cm tror jag. Den enda gången jag använder hela grenlängden är om jag har resår i midjan och då lägger jag inte till för detta. På muddbyxor har jag kortat dom en aning på längden, så ska man ha fåll kanske man ska lägga till ordentlig sömsmån och sen mäta.

Svar på tråden Sytråden spinner vidare - Grön rulle