Inlägg från: HugOlle |Visa alla inlägg
  • HugOlle

Sytråden spinner vidare - Grön rulle

Kakan83 skrev 2008-06-24 15:39:52 följande:
    Någon som är bra på danska?"Mönsteret må ikke kopieres og må ikke bruges i kommerciel henseende"Då får man alltså inte sy upp kläder efter deras mönster och sälja?
    Mönstret får inte kopieras och får inte användas i kommerisellt syfte.

Dvs. du får inte sälja plagg du sytt av detta mönster.
  • HugOlle
    miniliten skrev 2008-06-25 22:08:27 följande:
    jag anv mej av tvillingnålen, jag älskar tvillingnålar =)
    annars blir det en o annan som pillan 81 hushållsoverlocken... men numera näst intill bara tvillingsömmen.har tyvärr oxå "bara" vanlig maskin men jag trivs med den faktiskt, inte gett mej in i det dä rmed overlock osv än =)
    Shit...visste inte ens att man kunde ha en tvillingnål på en vanlig maskin... Jag har ju inte heller någon overlock eller coverlock. Antar att jag nu måste göra ett besök i den lokala syaffären Här ska det bli snygga fållar!!
  • HugOlle
    Dora skrev 2008-06-25 22:28:21 följande:
    Men gud va fin! Så där snygg söm får inte jag när jag använder hushållsoverlocken på min gamla harv.
    [/citat]

Är den sömmen sydd på vanlig maskin. Isf impad!!!!
    Lilltå skrev 2008-06-25 22:35:13 följande:
    [citat]
    Haha.....jag läste 'jag är ju inte någon Sherlock'
    I sysammahang så gäller nog det också
  • HugOlle
    mian71 skrev 2008-06-25 22:41:15 följande:
    Det där såg riktigt proffsigt ut! Så snygg blir inte min hushållsoverlock
    Instämmer!
  • HugOlle

Sandra G skrev 2008-06-26 08:31:17 följande:

Någon som vet var man hittar mönster från Onion någonstans? Hittade ett mönster på nätet på en klänning som var jättefint, men var hittar jag det i butik? Bor i Stockholm
    Hittade här
    www.mg-tyger.se/shop/
  • HugOlle
    Godingmamma skrev 2008-06-26 19:49:37 följande:
    Brukar det gå att komplettera beställningar på SoS? Allt kantbandsprat gjorde att jag kom på att jag glömde det när jag beställde tidigare idag...regnbågstyget fanns kvar i alla fall verkar det som för jag beställde en liten bit.
    S&S e kinkiga på tilläggsbeställningar. Tyvärr!! Fick till svar att jag måste lägga en ny beställning fast jag ville göra en komplettering samma kväll. Så man får se till att få med allt då man beställer.
  • HugOlle

Tyras föräldrar skrev 2008-06-30 18:30:34 följande:

jag avskyr de där års-storlekarna. Min 3 åring är 110 cm lång och jag köper 116 till henne men visst borde 116 vara fem år. idag har jag handlat tyg i lokala tygbytiken som hade tokrea samt två enorma beställnignar till s&s och bibbi. Min man kommer att bli tokig. Jag håller på att fylla syrummet från golv till tak.
    Vet hur det känns Har precis köpt ett gäng meter för typ 1000-lappen. Sambon kommer bli gaaaaleeen!!!
  • HugOlle
    klara07 skrev 2008-06-30 20:22:50 följande:
    Jag är också inne på att byta maskin då min gamla Pfaff inte riktigt orkar längre, synd för jag gillar den maskinen. Jag kommer visserligen att lämna in den för ett kostnadsförslag men frågan är om det är värt att laga den.Annars har jag tittat på Janomes maskiner, är det nån som vet om de är bra och prisvärda?
    Jag har en Janome Jubilee 85 o har en väninna som även hon har Janome. Vio tycker båda att den är superbra! Verkligen....! rekommenderas.
Svar på tråden Sytråden spinner vidare - Grön rulle