Inlägg från: yrväder |Visa alla inlägg
  • yrväder

Sytråden spinner vidare - Grön rulle

låter som att ni är överens

• yrväder
    Sopheia skrev 2008-08-11 10:26:11 följande:
    oops. Nu har jag "råkat" beställa en massa tyg igen. men mest sybehör, faktiskt. Rollkniv och skärmatta, óch lite annat pyssel från S&s. Tråd och mellanlägg från Bibbi. Och en hög med häärligt tyg från Neanobelle. Dyrt blev det. Men ooo vad kul jag ska ha. Förresten, jag är lite ute efter limegrön mudd, nån som sett det nån stans?
    stoff och stil har, men den är inte riktigt så knallig som neanobelles limegröna velour
  • yrväder
    Sopheia skrev 2008-08-11 10:39:07 följande:
    Men den verkar ju funka bra med velouren i alla fall.
    det är inte hilcos velour på bilden, det är en velour jag köpte i uppsala för 1.5 år sen.
  • yrväder
    Milla07 skrev 2008-08-11 11:29:21 följande:
    Är det någon som vet om det finns "bandkantarfot" till overlocker??
    om du har en coverlock dvs en kombioverlock så finns det. inte annars.
  • yrväder

first timer skrev 2008-08-11 12:45:44 följande:

Vad kostar velouren hos Jofotex?
    99-129
  • yrväder
    Gekko skrev 2008-08-11 13:10:41 följande:
    Nu har ju inte jag testat någon annan men mattan är fin och självläkande och kniven är skarp. Så jag är nöjd! Jag köpte mattan, som är 60x40 om jag inte missminns mig, kniven och en linjal som är 60 lång och 15 (?) bred. Jag har använt den till att snabbt skära trikåremsar, samt skurit till en singoalla i bomull och hoodie i tjock fleece. Allt utan problem och mycket smidigt!
    jag tänkte oxå att den kanske inte ger så mkt om man mest syr i velour och trikå, men till muddremsor måste den ju vara perfekt. Typiskt, nu fick du mig att tråna efter nåt mer
  • yrväder
    madebyinferno skrev 2008-08-11 15:49:43 följande:
    så om jag ska göra ett kantband av mudden så klipper jag bara en remsa som "strecken" är tvärs över på?? hoppas du fattar??Hur breda gör ni dem då, många små konstiga frågor märker jag!?
    4 cm
Svar på tråden Sytråden spinner vidare - Grön rulle