Inlägg från: yrväder |Visa alla inlägg
  • yrväder

Sytråden spinner vidare - Grön rulle

oh så spännande, nu ligger lite röda ugglor och flyter i grönt färgbad. Provade slänga i lite vit mudd oxå samt en snutt av varje elefantfärg för att se hur det blir. Dock förstår jag tildes råd om handskar, råkade stänka lite på handen och fast jag sköljde på en gång så sitter det där

• yrväder

minmin
    jag har haft stora problem med det där, men förhoppningsvis ska det bli åtgärdat nu. Hade början till musarm tidigare pga datorsittande, detta blev bättre när jag bytte till bärbar dator och musplatta. Dock hängde symptomen kvar när jag sydde för mkt, fick hugg bakom skulderbladet och så vidare. Nacken tog oxå stryk, men bara när jag verkligen satt och sydde länge.

I tisdags var jag till en kiropraktor och nu har hon lagat mig Jag var alldeles sned i ryggen och höger axel var lägre än vänster. Jag hade dessutom nån låsning. Provade sy en längre stund igår och jag märker på en gång när jag sitter fel nu för jag blir trött i ryggen på en gång nu när jag inte är konstant spänd.

Jag har haft turen (eller nåt...), sambons jobb konkade och sålde ut alla möbler så jag har fått mig en ordentlig kinnarps kontorsstol och ett el-höjoch sänkbart skrivbord så nu kan jag stå eller sitta när jag syr.

• yrväder

tygtiger
    mitt

jofotex interlock kostar samma som elefanterna, dvs 139, dock har jag inte klämt på annat än den röda, och den matchar i både färg och kvalitet.

• yrväder

Mimmi 71 skrev 2008-08-15 11:29:20 följande:

Har de kommit?
    näe, i slutet på månaden sa johnny sist jag hörde.
  • yrväder

min kusin hittade faktiskt överdragsbyxor på till J i storlek 74, men hm, vart kan hon ha köpt dom då. tror märket var name it men jag är inte säker.
    vänta bara tills ni ska hitta en vettig vinteroverall som går att leka i snön med i storlek 74

• yrväder
    Pillan81 skrev 2008-08-15 12:29:53 följande:
    Yrväder: Overall är inget problem, Polarn har kanonbra i storlek 74. Svårare med överdragsbyxor, men det å andra sidan är lättare att sy själv.
    om du tänker på den med två dragkedjor så tycker jag den är halft värdelös Visst håller den vätan, men fleecefodret i den gör det till ett h-vete att få på. Plus att muddar längst ut i ärmarna är värdelöst det med

Jag är förskollärare, så jag har provat dra av och på några overaller
  • yrväder

pillan
    var 2 barn som hade just den overallen i en grupp med barn som jag jobbade i under 3 vintermånader. skulle personligen inte köpa den efter den upplevelsen iaf. jag tycker didrikssons är en av dom bättre overaller jag stött på, men den finns tyvärr bara från 80 och uppåt, (och det är stora storlekar, J hade 80 hela denna vinter och mot slutet var hon närmare 86 lång)

• yrväder
    Cirrus skrev 2008-08-15 12:53:32 följande:
    Men är mudden på Didriksons bättre då för du menar väl inte att det är bättre att overallen är utan mudd i ärmslut?
    didriksons har resår i ärmsluten. mudd blir oftast blöt, samt så håller den inte fast vantar alls, vilket på mindre barn leder till att man får dra på vantarna hundrasjuttielva gånger
  • yrväder
    Cirrus skrev 2008-08-15 13:02:33 följande:
    Jag har för mig att det finns Didrikson-modeller som har mudd instucken en bit upp under avslutet. Vantar med skaft drar man ju ändå utanpå alltihopa
    hm, det är möjligt, dom jag har sett har resår längst ner. på nåt sätt så har vantar med skaft en tendens att halka av iaf har inte hittat några som är tillräckligt bra. fast vantar till så där små är ett gissel, dom är ju ändå alltid så stora att dom inte kan göra nånting.
  • yrväder
    MillyMollyMandy skrev 2008-08-15 22:53:17 följande:
    Lilltjejen har börjat dreggla senaste dagarna så det är nog läge att börja sy bandanas också. Är det någon som har något bra tips på hur de bör se ut för att de ska bli bra "uppsugningsfunktion"?
    la woman har ett bra mönster i sitt galleri. det blir lite pös framtill på den. det är bra med fleece undertill och trikå el dylikt framtill.
Svar på tråden Sytråden spinner vidare - Grön rulle