• Mstery

Sytråden spinner vidare - Grön rulle

aje08 eller botilda

vart i sthlm bor ni? ifall ni kunde köpa elefant tyg åt mig..kanske?

Jocelyn april -07, Nathaniel augusti -08, Bugaboo Cameleon juni -08
  • Mstery
    zasata skrev 2008-07-09 21:19:09 följande:
    www.stoffochstil.se/Katalog/Udsalg.aspxår det tyger att ha på sittdynor till barnvagnen?
    nope det är mycket stretch i det.. typ sånt där sladdrigt tyg som det inte är bomull i?
  • Mstery
    zasata skrev 2008-07-09 21:28:34 följande:
    okej. hur vet man det om man inte kan dra i tyget *helt ny på detta*
    kolla efter 100% bomull.. kan finnas nått tyg som är 100% och ändå stretch , har inte sån stor koll. På stoff och stils hemsida står det iallfall om det är jersey/stretch
  • Mstery
    zasata skrev 2008-07-12 16:08:20 följande:
    vad är det för nål? fick man med den när man köpte symaskin. symaskinen har overlock i alal fall. men vad är skilland på overlock och overlock?!
    en overlock skär ju av kanten på tyget så det blir jämt o fint..-man behöver inte göra det själv och kanten blir omkastad..sådär som det ser ut på köpes plagg. tvillingnål får du köpa för sig till vanliga maskinen
  • Mstery
    zasata skrev 2008-07-13 09:27:10 följande:
    jag har lyckats sy mina första muddbyxor, efter många om och men blev dom så härzasata.blogg.semen tyckte det var svårt att få dom bra.. men men
    dom ser ju bra ut!! modellen var fin. Skulle vara snyggt om du hade resår nertill
  • Mstery

nån som vet när Børnetøj du selv kan sy-0-4 år kommer ut?

• Mstery

nu hittade jag... "Børnetøj du selv kan sy ? 0-4 år" udkommer den 30/09 2008

• Mstery

cirrus

fast det är ju inte av gynther..inte samma bok?

• Mstery

jag fick hoppstygn med 80 nål på elefanterna =/ 70 funkade bra iaf

• Mstery

angelofthedevil

jepp.. det är lätt att göra

• Mstery

car

jag har en hugin veronica... har ju den där sömmen H.. har du dagit ratten på S minus...alltså så lågnt det går åt minus hållet. Det hade jag missat totalt i början och då blev det glest

Svar på tråden Sytråden spinner vidare - Grön rulle