Inlägg från: Bling1975 |Visa alla inlägg
  • Bling1975

Sytråden spinner vidare - Grön rulle

yrväder - var alla färger försenade eller bara de gröna? Skulle ju åka dit i helgen

Stitch längtar efter Lilo
  • Bling1975

Hur är MGs tyger? OK kvalitet?

Någon som vet var man kan hitta dragkedjor med en klassisk ring istället för lilla kläppen?

Ska sy ett par barnhängselbyxor med mammas gamla mönster från 70-talet och vill gärna ha samma dragkedja som det är på bilden.

Har Jofotex en massa annat fint än ugglor och elefanter i trikå och velour? Funderar på att ställa in resan i helgen annars och vänta på elefanterna. Hur ligger de prismässigt på sin trikå?

• Bling1975

Jag ska kika när jag kommer hem

sarahl skrev 2008-08-27 16:19:04 följande:
    vilken längd och färg, jag tror jag har några.
  • Bling1975

Fante, du får hänvisa till både tidningar, böcker och butiker (om du inte äger dem) så att den som frågar själv kan köpa det de söker.

Men du får inte fråga om någon i tråden har något som de vill skicka till dig oavsett om det är ett byte, gratis eller pengar med i bilden. Detsamma gäller även för tyger och annat. Och du får inte heller erbjuda dig att göra det om någon letar efter något.

• Bling1975

Imorgon blir det min första tur till Jofotex, bestämde mig för att åka även om tygerna jag suktar mest över inte har kommit ännu. Det finns säkert en massa annat fint. Någon som vet om det finns något mysigt lunchställe i närheten?

En annan fråga, Raglanärm till vuxna, någon som har sett ett sådant mönster någon gång?

• Bling1975

Såg att Ottobre vuxen hade det i senaste numret, någon som vet en butik i Stockholm som säljer den, har bara hittat barn? Orkar inte vänta på leveransen.

• Bling1975

TygTiger - du är för snabb, vet du var man köper den i butik?

• Bling1975

Får gå till stora Presstop på måndag Tröjan blir perfekt att utgå ifrån till en klänning jag vill göra.

Jackan med rynkad krage var ju jättefin. Undrar om jag som nybörjare vågar mig på ett sånt projekt under min kurs i höst...

• Bling1975

Jag hatar sprättaren slänger hellre och börjar om för att sprätta är så sjukt tråkigt. men jag börjar lära mig lite tålamod av att sy. Min goda moder är tom lite imponerad.

Balklänning låter inte så lätt, så friskt vågat hälften vunnet. Blir det dåligt så har jag i alla fall övat mig!

• Bling1975

Småkottarna, jag tror inte att de har vanlig enfärgad trikå, deras stretchjersey gör sig nog bara som mudd (eller möjligtvis en grov tröja)... Annars är jag också blind för jag letade.

Svar på tråden Sytråden spinner vidare - Grön rulle