Sytråden spinner vidare - Grön rulle
Sopheia: Får man bekräftelse på att anmälan gått fram? Anmälde mig härom dagen men idag fick jag en mailpåminnelse om bytet så jag blev osäker på om min anmälan komit fram?
Sopheia: Får man bekräftelse på att anmälan gått fram? Anmälde mig härom dagen men idag fick jag en mailpåminnelse om bytet så jag blev osäker på om min anmälan komit fram?
Skillingaryd hade jag också i mitt rum som liten och till min stora glädje hade mamma sparat en gardinlängd som jag fick häromsistens så nu finns den i mina gömmor men jag vet inte riktigt vad jag skall hitta på med den
Sarahl: Mönstren är skickade idag så du har dom väl senast i övermorgon skulle jag tro
Jag har uppdaterat bloggen med lite nytt. Dels en PIF-present jag skickat och dels ett litet DoRedo-projekt jag gjorde ikväll när jag tyckte resväskan var färdigpackad inför englandsresan i morgon.
katarinas-kreativa-sida.blogspot.com/
Jag har även lagt in lite info till min hemliga klädbytesvän
Om någon är nyfiken på lite nytt för både liten och stor har jag uppdaterat bloggen med flera grejer som jag knåpat ihop senaste dagarna:
Lämna gärna en gissning i sista inlägget
Sarahl: Jag har båda färgerna på hilco-velour om du är intresserad. Om det är den ganska mörka turkosa det handlar om? Säg vilken du helst vill ha och hur mycket som behövs så fixar vi det!
Byter det gärna mot nåt annat tyg, kom med förslag! Har du inte skickat mönsterarket än kan du ju skicka det samtidigt
Om någon såg min "före-bild" på linnet, jag skulle sy nåt annat av, i min blogg för några dagar sedan och är nyfiken på att se vad det blev så finns svaret upplagt nu
Någon som sytt kjol ur Ottobre? Hur var den i storlek? Kikar på en från 2005 som jag funderar på att sy till kompisens dotter men efter att ha hört hur storlekarna i Ottobre kan vara vet man ju inte om man bara vågar ta hennes storlek (98) rakt av eller om kjolen kanske blir lagom först till konfirmationen då?
sarahl: Har du sett mitt meddelande? Kan fortfarande få iväg det idag om jag får svar
Velourfråga
Kan man lägga mönstret på tvären när man skall klippa ut en luva? När luvan hänger ned på ryggen borde ju luggen hamna på samma ledd som ryggtyget förutsatt att man tänkt på vilket håll man vänt "luvöppningen" när man klippt?
Någon som provat?
Sarahl: Velouren är lagd på lådan! Hoppas det funkar
Sarahl: Har inboxat dig för jag förstår inte aaaalls vad du menar med "hittat nåt"