• Kaja

Sytråden spinner vidare - Grön rulle

sarahl skrev 2008-08-06 14:54:06 följande:
    någon som vet några bra och billiga kökshanddukar som lämpar sig för tygtryck?
    Kolla Creativ Company. Passa på att beställa pysselmaterial till barnen också. Typ 1/3 av priset på Panduro eller något i den stilen... Tror att de har tygfärger också faktiskt. Snygga förkläden också. Och deras t-shirts som vi köpte och tryckte på var riktigt bra kvalitet.

www.cchobby.se

//Kaja
  • Kaja

Oj Creativ Companys hemsida mår inte så bra just nu... Ring och fråga dem eller beställ katalogen i stället.

• Kaja
    madebyinferno skrev 2008-08-06 16:08:58 följande:
    Är det med lr utan moms i katalogen man kan ladda ner tro?? Är det utan så är det ju "gratis" i princip ju Kul sida iaf, tack för länken
    De brukar dubbeltexta på hemsidan. Utan moms och med moms inom parantes. I katalogen är priserna UTAN moms. Men de är ändå väldigt billiga. Jag jämförde priser på flirtkulor för något år sedan. Man fick typ 5 flirtkulor från Panduro eller 7 från Slöjddetaljer eller 25 från CChobby.

De säljer mycket till skolor och förskolor och sånt, vilket gör att de oftast säljer stora kvantiteter. Synd, för vem vill ha 5 st kaffefilterhållare. En kan vi nog göra av med, två kanske, men 5??

//Kaja
  • Kaja
    sarahl skrev 2008-08-12 08:54:48 följande:
    jaha- så ledsen. Tvättade sonens uggletröja igår men de gula fläckarna från nektarinen gick inte bort trots vanisch. tråkigt. Funderar på att färga mitt blå uggketyg gult och då får jag väl slänga med denna. Går det att färga över fläckar tror ni. och var häder med den röda mudden?
    Jag har köpt citrontvål från www.minimundus.se (finns på fler ställen också). Efter jag hade testat den så har min burk vanish stått oanvänd. Flera fläckar som jag hade från tidigare omgångar gick nämligen bort när jag hade använt citrontvålen...

Den är som en kloss och så väter man plagget och gnuggar in tvålen på fläcken. Kanske låter ligga ett tag och slänger i maskinen...
  • Kaja
    mortillsju skrev 2008-08-12 18:56:24 följande:
    Åhhhh vilken fin blogg *lägger till bokmärken* , men det var inte den jag menade. Hon hade mer av velour (Hilco minns jag) hmmmm, finns det något annat tips?
    Det måste vara Thea.

kokalal.blogspot.com
  • Kaja

Åh!

Jag har inte haft någon sy-lust alls nu ett tag, men så igår så kläckte jag den PERFEKTA idén till en tröja till sonen. Tyvärr så kom jag på den klockan 00.14, så jag kunde inte påbörja den, men nu har jag tänkt klart för applikationen som ska på tröjan och nu bara jag längtar efter att kunna sätta saxen i något tyg. Gissar att sonen kommer att ÄLSKA sin nya tröja...

(vill inte säga mer för att jag är osäker på om jag fixar allt, men ÅH, vad glad jag är att jag fick tillbaka sylusten)

• Kaja

Hallå tjejerna...

Jag tog en väääääääldigt lång semester, men nu sprudlar det i skallen av nya idéer och igår fick jag äntligen lite tid framför symaskinen för att sätta några av dem i verkligheten. Ett av dem finns att beskåda på lämpligt ställe...

• Kaja
    Busis skrev 2008-08-27 11:44:45 följande:
    080827: Vad taskingt, även om det är kopplat till ditt märke så får man väll heta vad man vill eller är de rädda för att man ska göra reklam för sin verksamhet.....fattar inte. Va konstigt.
    Man fick inte ha sitt företagsnamn som signatur. Nu är det bara så att jag inte HAR något företag som heter Kaja Design, det är ett företag uppe i Östersund som gör smycken. Däremot så var "Kaja" upptaget när jag försökte registrera mig på FL och något måste man ju heta...

Någon som hänger med?
Svar på tråden Sytråden spinner vidare - Grön rulle