Inlägg från: Jalapeno |Visa alla inlägg
  • Jalapeno

Sytråden spinner vidare - Grön rulle

all lycka till!!!

Pejgan skrev 2008-06-22 17:33:52 följande:
    Nu försvinner jag från nätet ett par dagar för operation. jag önskar er alla ett par goda dagar så återkommer jag med nya krafter i nästa vecka någon gång!
  • Jalapeno

rynkfot heter gathering foot

Stratus skrev 2008-06-23 17:00:22 följande:
    Phu, som vanligt mycket att läsa när man varit borta en helg. Visserligen långhelg, men ändå.Halkade in på Ebay och funderar på att beställa spolar. Hittade även pressarfötter, och undrar om någon här vet om "ruffler" är vad jag gissar, nämnligen en rynkfot? Någon som vet?
  • Jalapeno

japp. Senast gick jag solo och det var iofs skönt att gå utan barn men det var ganska trist att gå utan sällskap. Dejt nästa gång?

Minmin skrev 2008-06-23 20:23:38 följande:
    åh, det låter väldigt roligt att gå på syfestival. Brukar ni som kan gå?
  • Jalapeno

nu har jag hämtat kjol och måttband
    Jag har sytt med bak och framsida plus "klumpigt" sydd nederkant så att det blir fem lager tyg och nederkanten står ut lite.
    25 cm lång i stl 92

Cirrus skrev 2008-06-23 18:25:28 följande:
    Tänkte sy en muddkjol i velour och då jag inte syr så mkt "flickplagg" skulle jag uppskatta lite vägledning Vad är lämpligt, ska man använda ett fram- och ett bakstycke eller blir det bättre med fler våder? Har inte tänkt mig någon snurr-variant. Skulle även gärna vilja ha en mått hänvisning på hur lång en färdig kjol i str 92 ska vara. Från midja till nederkant om kjolen slutar strax ovanför knäet.
  • Jalapeno

eller mej
    nu kom äldsta dottern ut och sa att hon tycker att ajg ska gå och sy

fante skrev 2008-06-23 20:56:10 följande:
    TF: Undrar vad det säger om mig
  • Jalapeno

finns tejp till sömmar på claes olsson. min extremsportarkusin kör med bensin blandat med badrumssilikon när han tätar sömmar.

sarahl skrev 2008-06-23 21:19:54 följande:
    funderade på att sy en regnoverall åt sonen. Vad akn man använda för att försegla sömmarna med?
  • Jalapeno

Kista

Dora skrev 2008-06-23 21:55:13 följande:
    Nu har även jag fallit för ugglorna. Bättre sent än aldrig. Var på Jofotex idag och köpte två meter av varje färg. Kommer troligen färga dom precis som Mari med pojktriss.Vart är syfestivalen?
  • Jalapeno

papperslakan
    sopheia anv byggplast

car skrev 2008-06-24 09:12:38 följande:
    Vad ritar ni upp era mönster på?Papper går ju sänder så lätt. Igår hittade jag bokplast i mina gömmor som jag ritade upp på. Vet inte om det är så smidigt, men får se. Nu ska jag ha det för att sy på vaxduk, så du blir det säkert jättebra
Svar på tråden Sytråden spinner vidare - Grön rulle