Inlägg från: Pochahontas |Visa alla inlägg
  • Pochahontas

Sytråden spinner vidare - Grön rulle

Har tre små frågor till er alla goa här...

VAAAR kan jag få tag på regnbågsfärgade randiga velouren jag sett lite här och var? Samma fråga gäller röd-orange randig velour som jag också sett nån använda.

Till sist undrar jag om nån vet var jag kan hitta knallorange velour - dock inte Hilcos, som säkert är jättefin, men alldeles för dyr för min plånbok.

Nån som har nåt bra svar till mej? *håller tummarna*

Använd Google, för sjutton!!! www.google.se
  • Pochahontas

Ååå, vad synd... Inte ens en liiiiten meter kvar?

Marie78.... Tack för det tipset. Du råkar inte veta om Jofotex har illgrön velour också? Det är nämligen lillans Meandibyxor i orange och grön som blivit för små, så jag vill sy lika knalliga byxor nu.

• Pochahontas

Jag overlockar fast resåren på avigsidan av tyget, sen viker jag och syr fast med en raksöm medan jag sträcker resåren. Det blir jättefint tycker jag.

• Pochahontas

Lilltå: Jag syr en kanal med raksöm och aningen sträckt tyg bara. Det funkar utmärkt. Precis som du sa så är ju halsen aldrig fullt uttöjd ändå.

• Pochahontas

Nu känner jag att det börjar bli dags för vintermössor.

Jag tycker det är så bra med en väpnarluva - eller vad det kallas. Är det nån som har lite tips på roliga såna? Mönster har jag, men jag har en med "taggar" - som en drake - och jag skulle vilja ha nåt annat. Det ser lite tråkigt ut med bara en slät sån...

Nån som har nån kul bild som man kan få inspiration av?

• Pochahontas

Sara E: Ska du sy en body så måste du ha stretch i tyget. Annars kommer den inte att sitta bra alls. Det är ju ett ganska tajt plagg, så det måste vara stretchigt tyg.

• Pochahontas

Hörni... Vet ni var jag kan hitta Teletubbiestyg? Inga färdiga gardiner eller så, utan metervara... Lillan är tokig i dom, så jag tänkte sy nåt roligt.

Svar på tråden Sytråden spinner vidare - Grön rulle