Inlägg från: yrväder |Visa alla inlägg
  • yrväder

Sytråden spinner vidare - Grön rulle

tilda viola
    vad kul och omtänksamt. Även om min sambo kom att tänka på det så skulle han nog inte våga handla tygsaker åt mig
    Annat än om det var riktigt retro förståss, för det har han koll på, fast han avskyr det

• yrväder
    MiniEm skrev 2008-08-22 23:32:20 följande:
    Hej! Här kommer kanske en dum fråga från en som gärna syr I beskrivningarna i Ottobre står det ju att man ska har tex trikå, hur viktigt är det att följa detta? Har hittat ett fint gammalt påslakan som jag vill sy en heldress i, från nya numret. Varför skulle jag inte kunna göra det? Bara plagget går att ta på?Hoppas på bra svar. Tack.
    klart man kan, men man får ju anpassa mönstret/plagget efter tyget då. lakansväv är ju som bekant inte stretchigt.
  • yrväder

Idag får jag mina nya namnband beräknad leverans var till den 1 september så jag är skitnöjd

• yrväder

sarahl
    jag körde 50 st med en gammal färg (bruna med vit text), och 50 st ny färg (turkosa med brun text). men samma typsnitt.

• yrväder

jag kommer nog försöka hålla mig till dom här tre nu, vad gäller priset vet jag inte, har inte beställt sen i februari så jag minns inte.

• yrväder

jo jag har sytt tygbindor
    jag har köpt pul och fuskmocka på babyheaven och så har jag flanell inuti som jag köpt på ohlssons. (billigast är dom inte, men dom enda som säljer detta i sverige, och för mig passar dessa material bäst)

• yrväder
    TeDrickaren skrev 2008-08-26 21:56:52 följande:
    har knåpat ihop lite fler mössor, hittade SUPERSNYGGA tyger idag!! Någon som hört om det gröna elefanterna?
    försenade pga vävfel i tyget. Fick precis mejl av Johnny. Nytt prel datum är 15 september. (gör inte mig så jättemkt eg, måste få in lite mer pengar )

OCH Landskapstyget kommer tryckas!!! Prel datum 15 oktober, pris 169 kr metern *dansar glädjedans*
  • yrväder
    Bling1975 skrev 2008-08-26 23:07:28 följande:
    yrväder - var alla färger försenade eller bara de gröna? Skulle ju åka dit i helgen
    Alla tyvärr.
  • yrväder

busis
    har inte sett nåt på nätet och inte heller i nån bok, fast jag har ju inte letat heller. Däremot har jag sytt ett par till mig själv fast i XS/S, med egenritat mönster.

Svar på tråden Sytråden spinner vidare - Grön rulle