Inlägg från: Pochahontas |Visa alla inlägg
  • Pochahontas

Sytråden spinner vidare - Grön rulle

Nu är jag deppig! Hittade äntligen teletubbiestyg - ett örngott. Tack.... eh.... du som tipsade mej. Men jag vann inte fast jag kämpade in i det sista! Nu får inte lillan sin klänning...

Nån som vet var jag kan hitta teletubbiestyg?

Använd Google, för sjutton!!! www.google.se
  • Pochahontas

Småkottarna: Men guuuud! Vilket hjärnsläpp! I min skalle var det bara ett örngott. Fast det står påslakan! Då skulle jag ju bjudit mer! Nu är jag ännu mer deppig...

Sitter här helkass med feber... Får väl skylla på det, då....

• Pochahontas

Har ni som fått katalogen beställt den själva, eller kommer den automatiskt när man handlat tidigare?

Här kommer inte posten förrän vid tretiden, så det dröjer ett tag innan jag vet om jag fått den...

• Pochahontas

...och där kom posten... men ingen katalog!

Vad besviken jag blev! Ligger sjuk här hemma, så det hade varit mysigt att kolla lite i katalogen.

Vi har både Posten o Citymail,och Citymail kommer bara var tredje dag, så är det dom som kommer med den så vet man ju inte vilken dag.

• Pochahontas

Äntligen fick jag katalogen... Fast jag blev besviken. Hoppades på knallorange velour. Jag behöver det... NeaNobelle är alldeles för dyr för mej. Nån som sett nånstans till lite bättre pris?

• Pochahontas

Jag beställde förresten ett par meter grön velour från Allt om handarbete. Det kom idag. Det är väääldigt likt Meandis velour kan jag tala om. Perfekt!

• Pochahontas

Tyras föräldrar: Ja, helt ok pris, men frakten blev 172 danska kronor för en enda meter av tyget! Men tack ändå.

• Pochahontas

sarahl: Jag tycker petrol är jättefin, men den bruna är ingen snygg brun alls. Tråkig färg, liksom... Men det är ju min åsikt. Kanske nån annan som tycker olika.

• Pochahontas

Jag kör smal tvillingnål. Ena sömmen precis mellan ringningen och tyget i plagget, och den andra sömmen två mm in på ringningen. Blir jättefint.

• Pochahontas

Hmmm. Funderar på att sy en applikation. Det har jag gjort innan. Syr fast med jättetät sicksack... Men just den jag funderar på nu skulle ha ett par väldigt små detaljer... typ några runda "pluttar" som kanske bara är en cm stora... Hur sjutton ska jag få det snyggt? Ska sys fast med avvikande färg också, tror jag. Går det tror ni? Och nån som har gjort det som kan visa nån bild?

Svar på tråden Sytråden spinner vidare - Grön rulle