Inlägg från: Kakan83 |Visa alla inlägg
  • Kakan83

Sytråden spinner vidare - Grön rulle

Jag trodde jag var den enda som inte hade overlock osv, men tydligen inte. Då vet jag att jag bara behöver öva lite mer och lära länna maskinen lite bättre..Övning ger ju färdgihet!

Blev färdig med klänningen nu..tyckte det blev rätt bra med hushållsoverlocken. Men förövrigt så vet jag inte...får en känska av nattlinne när jag ser klänningen.
    Någons om vill kommentera? Ni får vara helt ärliga, jag blir inte ledsen

daddis.blogspot.com

• Kakan83
    Dora skrev 2008-06-25 22:28:21 följande:
    Men gud va fin! Så där snygg söm får inte jag när jag använder hushållsoverlocken på min gamla harv.
    Åå, tack
  • Kakan83

Tack tack. Att sömmen blir snygg kan jag väl inte riktigt ta åt mig äran för men
    Blir jättefina sömmar på den maskinen och jag fick den till ett super pris! Köpte den begagnad för 2000 kr. Ett års garanti på köpet. Nypris på maskinen är strax under 10,000 (enligt hon på Husqvarna iaf). Så den är jag verkligen nöjd med!

• Kakan83

Sandra G skrev 2008-06-26 08:31:17 följande:

Någon som vet var man hittar mönster från Onion någonstans? Hittade ett mönster på nätet på en klänning som var jättefint, men var hittar jag det i butik? Bor i Stockholm
    Hemlabergs Hemarbete, Hälleby Hemlaberg, 635 10 Eskilstuna, 702 903858

Konsthantverkarna i Örebro, Järntorgsgatan 2, 703 61 Örebro, 019 107905

Det var dom jag hittade som är någolunda nära Sthlm. Kanske har missat någon. Isåfall står det på deras hemsida under "find forhandlere".
  • Kakan83
    car skrev 2008-06-26 09:06:53 följande:
    Hur använder man en tvillingnål, och varför? Har inte sytt något avancerat ännu
    Använder den tex att fålla. Är bara raksöm som gäller med tvillingnål.
  • Kakan83
    car skrev 2008-06-26 09:12:45 följande:
    ok, vad är det för skillnad om man använder vanlig nål? Blir det en annorlunda söm?
    Blir två raksömmar bredvid varandra med kanske en cm mellanrum.
    Kolla här:
    www.pfaff.com/se/8141_8282.html
  • Kakan83

Blir snart knäpp på stoff och stils hemsida. Jag hittar inte det jag är ute efter. Vill ha enfärgad turkos och enfärgad brun trikå. Under vilken katogori hittar jag? Tycker deras sida är lite rörig..

• Kakan83

Jag ska förresten skicka in en ansökan om extra arbete i den nya Stoff och stil som öppnar här i stan i aug. Håller ni tummarna med mig?

Svar på tråden Sytråden spinner vidare - Grön rulle