Inlägg från: Bling1975 |Visa alla inlägg
  • Bling1975

Sytråden spinner vidare - Grön rulle

AMDA - vet inte riktigt hur den är för jag har inte provat den än, de hade även så många olika sorter och kvaliter så det kan nog skilja sig mycket. Den jag köpte verkar bra - liknar S&S fast i en bättre brun färg. Fanns massor med färger och olika randiga att välja på i alla fall.

Stitch längtar efter Lilo
  • Bling1975

Vad finns det för mönster i boken? Några favoriter som ni har sytt och kan visa?

• Bling1975

Då var det givet att det blir en beställning, har letat efter ett bra mönster till just skjortblusarna Är de bra i storlekarna eller måste man justera mycket?

Fina saker du har gjort!

hypatia skrev 2008-09-02 12:34:35 följande:
    Det är många basmönster i den. Jag gillar skjortblusarna!pysselfroken.blogspot.com/2007/12/kortrmat-mu...De flesta av de här byxorna har jag sytt med mönster ur den boken också.pysselfroken.blogspot.com/2007/12/byxor.html
  • Bling1975

Happy Hippo, jag gillade inte riktigt den gröna, den var väldigt skarp i färgen. Så trots att jag älskar grönt så avbokade jag dem och tog lite extra av de andra färgerna istället. Men det är ju en smaksak vilka nyanser man gillar

• Bling1975

Tyvärr inte, det var det matchande enfärgade tyget som de hade inne när jag var där. Bilden på deras hemsida är mycket ljusare. Jag skulle också säga gräsgrönt, men väldigt skrikig sådan och lite lite kall i tonen. Men jag tyckte även att det gula var lite väl skarp i tonen, men det var ändå mer ok med just gult.

• Bling1975
    Kallokanin skrev 2008-09-05 09:43:41 följande:
    Stratus: Jag misstänkte det! Har du någon aning om vad minsta-möjliga-priset skulle kunna vara? Jag har en pytteliten firma (mini!) och min tanke är att det vore roligt att kunna utöka med broderade monogram, men det ska ju helst gå jämt upp åtminstone.
    När jag kollade på en engelsk sida där jag tänkte beställa en overlock så har de en janome som är kompatibel med programvara där man kan göra egna motiv för under 5.000:-, programmet kostar dock 1.200:-

www.sewingmachines.co.uk/Janome200E_info.htm
  • Bling1975

Kallokanin - retrotygerna som ugglorna, elefanterna och det kommande landskapstyget kan de skicka om man ringer. Övriga tyger vill de helst inte skicka eftersom de har så mycket olika av olika märken så det är svårt för dem att förstå vilket man menar.

• Bling1975

Kallokanin - å vad avundsjuk jag blir. Jag vill också ha screentryck saker, men först ska det bli en overlock och en coverlock... Jag gillar personligen alla söta djur som finns i väldigt förenklade former. Skulle själv vilja trycka en uggla, men inte en sån som på jofotex tyget utan en mer fylld variant, och kanske en trollslända med snygga vingar som är lite mer detaljerade. Ta inspiration av alla fina tämplar som finns eller kika på Etsy för där finns massor med fint.

Gillar den här trollsländan:

www.etsy.com/view_listing.php&listing_id=14916273

• Bling1975
    madebyinferno skrev 2008-09-08 14:45:40 följande:
    Jag köpte hos lokala sybutiken något tjockare mönsterpapper, liknar det som S&S har sina mönster utskurna i - skillnaden är att mitt går att stryka på men det går absolut inte S&S fick jag bittert erfara Är sugen på en sådan linjal av just de räta och långa delarna Har för mig att jag sett någon som ritar på typ OH-plast men lite tradigt att tejpa ihop flera små A4, eller det kanske finns större ark??? Någon som vet eller känner igen sig??
    Jag har sett att vissa använder sig av byggplast som finns på alla byggvaruhus. Rätt grov genomskinlig plast som man använder OH-pennor att rita på. De lär ju hålla bra, men det går ju inte att tex använda en sporre igenom.
  • Bling1975
    madebyinferno skrev 2008-09-08 15:30:43 följande:
    Då blir det polyestertråd för mig och så ska jag kolla efter byggplast, cirkapris & kvantitet??
    Det är ofta rätt stora rullar, bredden är ca 2,5 meter och vanligtvis 25 meter på en rulle så det blir väldigt väldigt många mönster. Kostar ca 400:- i bygghandeln. En välsorterad kanske har någon mindre variant också som är billigare.
  • Bling1975
    sarahl skrev 2008-09-08 21:07:44 följande:
    tänkte beställa velour från stoff o stil, hur var den nu igen? tänkte beställa brun och petrol.
    Jag tycker den känns mysig i kvaliten, kanske inte lika bra som de jättedyra men jättebra till det priset.

Jag gillar den bruna, den är lite mer grågrönbrun i färgen än de andra, men jag lyckas inte hitta brun mudd till. SoS är för grå och de andra är för gula...
  • Bling1975

mortillsju, har du kollat på Ottobre, de har ibland lite mer avancerade mönster. Man kan ju kolla på mönstren i de olika numren. Men jag tror inte att det är så jättesvårt att lägga till vecken på en vanlig blus. Den nedre påminner mycket om en modell hos trollunge.

• Bling1975

Precis

mortillsju skrev 2008-09-09 09:44:27 följande:
    Trollunge...är det de som säljer färdigutklippta plagg? *braide*
  • Bling1975

Det ingick vitt i den förpackning jag köpte från Stoff&Stil. Men jag tycker att gult brukar fungera bra när man sporrar på svart. Kanske är tyget som inte är så mottagligt?

Armine skrev 2008-09-11 12:56:29 följande:
    Ska föra över ett mönster på svart tyg, men har inte hittat något som funkar. Någon som vet vart man kan få tag på vitt carbonpapper?
  • Bling1975

Ja, det var vitt,gult,grönt och rött

Armine skrev 2008-09-11 13:41:48 följande:
    Färgen spelar egentligen ingen roll bara det funkar på mörkare tyger. Var det flera olika färger i Stoff och stils förpackningar?
  • Bling1975

Dora, har du kanske en lite för tjock nål? Om du använder en väldigt fin nål så borde den förstöra mindre. Om du har jerseynålen kanske det är för att den inte är vass utan skjuter tyget åt sidan med en lite rundad topp.

• Bling1975

Kaja - giraffen är superfin
    Påminner lite om de djur-wallies som finns att köpa av retrotaper som jag bara älskar.

Svar på tråden Sytråden spinner vidare - Grön rulle