Inlägg från: TeDrickaren |Visa alla inlägg
  • TeDrickaren

Sytråden spinner vidare - Grön rulle

Trikåevas tyger är de bra tyget?, tänker på att auktionerna är uppe i en hel del på tradera.

MOA
  • TeDrickaren
    Dora: tycker också att det är svårt att få igenom knappnålarna, har inte färgat mina.
    MOA
  • TeDrickaren

Ska beställa från stoff och stil, har beställt muddväv, tyg och lite resår.
    Vad mer?:->D

MOA
  • TeDrickaren
    Minmin skrev 2008-06-27 14:42:52 följande:
    helloj ni alla! Kragryckning behövs här också! Måste flytta ut ur mitt hobbyrum nu. Och det vill jag ju förstås inte alls. För den blir ersatt av en klädkammare med skrivbord på 119x60 istället för ett helt rum. Bluäk.Men ni som syr på beställning. Hur fort brukar det ta för människors olika banker att föra över pengar? Min ena bank till min andra (handelsbank till nordea) tog en dag. Finns det de som tar längre tid på sig? Finns det anledning för människor att säga flera gånger att de vill beställa ditten och datten och sen ändå inte betalar..händer det er? Vad jag undrar är nog om jag ska våga börja sy på åtminstone den ena beställningen, där jag har två likadana beställda, eller om jag gör säkrast i att vänta.
    Jag ber de att sätta in pengar på konto när jag ser dem sätter jag igång att sy, utom till folk jag känner till.
    MOA
  • TeDrickaren

Nu har jag också rockat ugglorna

MOA
  • TeDrickaren

någon som har koll på hur stor en mössa till en 4-5åring ska vara?

MOA
  • TeDrickaren
    TeDrickaren skrev 2008-07-02 11:53:35 följande:
    någon som har koll på hur stor en mössa till en 4-5åring ska vara?
    puffar lite för min fråga
    MOA
  • TeDrickaren
    yrväder skrev 2008-07-02 19:49:44 följande:
    det beror ju helt och hållet på hur stort huvud han/hon har. själv har jag 53 i huvudmått och en bekants 4-åring hade lika stort och storebror 6 år hade 55.
    Jo det är klart Men tänkte ungefär....har själv lite huvud och min dotter också. Försökte letat efter en tabell på nätet men hittade inget.
    MOA
  • TeDrickaren
    Mari78 m pojktriss skrev 2008-07-02 21:46:29 följande:
    Sandra G skrev 2008-07-02 21:06:10 följande: Inte olika tjocka, men däremot med olika brett mellanrum mellan nålarna. 4,0 är vanligast men sedan finns det 2,5 också och jag tror t o m att det skall finnas 6,0 men är inte helt säker. Annars ligger de på 75 i tjocklek vad jag vet i alla fall - men jag har inte alla kunskaper
    Finns 6.0 men Bibbi har inte de. Finns även tvillingnålar som är 80 el om det är 90 i tjocklek.
    MOA
Svar på tråden Sytråden spinner vidare - Grön rulle