Inlägg från: TeDrickaren |Visa alla inlägg
  • TeDrickaren

Sytråden spinner vidare - Grön rulle

vad kostade elfanterna i m? är det samma kvalite som på ugglorna?

MOA
  • TeDrickaren
    Mari78 m pojktriss skrev 2008-07-03 19:19:31 följande:
    Mari78 m pojktriss skrev 2008-07-03 19:17:21 följande: Svarar mig själv 139 kr/m
    Tack samma som Ugglorna med andra ord Samma kvalité
    MOA
  • TeDrickaren

Mian: köpte "bara" den röda, bruna och blåa interlocken som matchade.

La en beställning på nätet nu får se vad som händer

MOA
  • TeDrickaren
    Mian: är man tygtokig så är man, vet precis. Var en butik här som hade rea på trikå. Mannen och dottern satt i bilen, jag ska bara in och köpa några m av ett turkost, kom ut med nästan tio m men det var billigt
    MOA
  • TeDrickaren
    HugOlle skrev 2008-07-03 21:10:37 följande:
    Försökte skicka mail till Jofotex. Specicera dig så mycket det går stod det men sen hakade formuläret upp sig just gav av att det var fel ifyllt.... Suck! Knep någon? Ska jag ringa dem imorrn istället? MÅSTE ha elefanttyg!! Tar de kort?
    Jag gick in och la ett meddelande till kundtjänst, sist så kontakta de mig nästa dag, och tyget kom efter en vecka mot faktura.
    MOA
  • TeDrickaren

Förslag på något att sy till en bebis som ska komma i dec, vill så gärna skicka något till min vän på hennes födelsedag, barnet är så efterlängtat. Tänkte mig i kaniner,ugglor el elefanter.

MOA
  • TeDrickaren

skulle nog vilja sy en hoddie med byxor till men tror inte jag fixar kantabandet.....

MOA
  • TeDrickaren
    passau skrev 2008-07-04 13:12:41 följande:
    Hej!jag letar efter cellplast-kulor, var kan man köpa det?tänkte sy en sacco-säck till dottern...
    Småkottarna skrev 2008-07-04 13:16:46 följande:
    Det vill gärna jag också veta! Har även jag funderat på saccosäck!
    Minmin skrev 2008-07-04 13:25:52 följande:
    Stoff och stil har styrolitkulor, 100 liter för 175 kr har jag för mig. Men det lär ju behövas två-tre styckna för att få en lite lagom size på säcken. En kub på 0,5 m tar 125 liter för att bli full och en kub på 1 meter kräver 1000 liter.
    Jag syr ju saccosäckar, man kan köpa cellplast kulor på många byggvaruhus, blanda annat Silvan. Till just de säckarna jag har sytt behöver man ca 133L vilket är 1 1/3dels säck. En säck kostar ca 190kr.
    MOA
  • TeDrickaren
    Cirrus skrev 2008-07-04 22:06:03 följande:
    Klart du fixar det, jag syr kantband i trikå på "vanlig" maskin. Det är bara att klippa en remsa och dra lite lätt när den sys fast och sen vika över Försök på en provbit.
    hur gör du då exakt?
    MOA
Svar på tråden Sytråden spinner vidare - Grön rulle