Inlägg från: HugOlle |Visa alla inlägg
  • HugOlle

Sytråden spinner vidare - Grön rulle

Smock skrev 2008-07-11 21:46:00 följande:
    HugOlle, vad glad jag blir, då gör jag så. Kan jag använda eran "mall" som jag sett i era bloggar, då man beskriver vad man använt för mönster, vad som var bra och dåligt m.m?
    Har inte kommit så långt att jag skriver om bra o dåligt... Lägger bara in var jag köpt tyget o hittat möntret. Men när jag blivit lite mer proffs på syandet så kommer jag nog också börja med det. En grej som e super på blogspot tycker jag e etiketter. Det är ett måste! Så lätt att hitta det man e nyfiken på. Sen har susnet en bra räknare... Men fråga mig i detlaj hur jag fick in den för det var lite puligt.... Hade problem att få till radmatning mellan varje räkningsrad. Men man fick lägga in html koden för radmatning i den kod man fick av susnet kommer jag ihåg...

Det var nån som frågade om susnet räknare tidigare här i tråden men detta är allt jag kan hjälpa till med tyvärr...
  • HugOlle

Villevalle & Kyssen

Maila Infomaster@jofotex.se o adressera Jorun det är hon som sköter elefant beställningarna. De har många beställningar nu o ar tom svarat på mail på en söndag till mig. Ring o maila igen..Jorun blir inte sur hon e så trevlig sååå

HJÄLP!
    Tvillingnål! Har köpt, men hur trär jag maskinen?? Har en separat extra trådrullshållare som en extra rulle ska sitta på men sen står det INGET mer om det i min symaskinsmanual. Har en Janome. Trär man rullarna en och en och samma väg?? Hur gör ni på era maskiner? Vill ju inte sabba nålarna det första jag gör..

• HugOlle

Tack!!
    Då ska jag prova. Konstigt att det inte stod nåt om det i min manual Grr!!. Tur att ni finns!

• HugOlle

Det funkade fin fint!! Men man får verkligen ha lös trådspänning.. Nä dax att vika tvätten o sen kojsa. tack för idag!

• HugOlle
    Dora skrev 2008-07-12 14:01:04 följande:
    Inge med susnet-räknare (eller annan) som kan beskriva hur man får dit den i blogspot? Jag fattar inte hur man gör trots en beskrivning.
    Det var lite klurigt. Men jag la in den kodningstext man får under ett nytt sidelement "Konfigurera HRML/Javascript" och sen la jag in koden för radmatning dvs: (ta bort mellanslagen!) före varje rubrik som står i själva kodningen.
  • HugOlle
    lindalake skrev 2008-07-12 16:06:06 följande:
    zasata: man använder en tvillingnål, så blir det sicksack på baksidan (men man måste typ ha högsta trådspänningen då)eller så skaffar man sig en overlock med coverlocksömmar
    Du menar väl lägsta trådspänningen!??
  • HugOlle

first timer skrev 2008-07-12 20:08:36 följande:

Nä nu VILL jag ha elefanter. Om jag skickar ett mail och skriver att jag vill ha bruna, gula och röda elefanter och velour och muddväd som matchar, tror ni att de grejar det?
    Absolut...! Skulle dock ange vilka matchande färger du vill ha a v resp. velour o muddväv. Den gula kvelouren kan dock va slut ft bara så du vet..
  • HugOlle
    Amalthea skrev 2008-07-12 20:13:34 följande:
    En fråga, hur drar man tråden genom en tvillingnål på en vanlig symaskon?..:P (bild)
    Lärde mig detta igår.. tack varedenna superba tråd. Ta trådarna från båda överrullarna o trä dem samtidigt på vanligt vis. Man har bara en undertråd. sen trär du en tråd i ena hålet o den andfra i andra hålet. OBS! BARA raksöm... annars händer det grejer...
  • HugOlle
    Dora skrev 2008-07-13 09:56:25 följande:
    Jag har kommit fram till att högsta trådspänningen blir bäst. Låter konstigt men så är det.Jag ska försöka igen med räknaren. Men när man lägger under nytt sidelement, måste inte besökaren in på den sidan då för att det ska räkna?
    Nej...!
  • HugOlle
    TeDrickaren skrev 2008-07-13 11:03:11 följande:
    Jag tycker att om man först kör overlocksömn på kanten ned till och viker upp och syr med tvillingnål, blir det nästan lika snyggt som med en coverlock.
    Så gör jag också.. Funkar ok tycker jag..
Svar på tråden Sytråden spinner vidare - Grön rulle