Inlägg från: yrväder |Visa alla inlägg
  • yrväder

Sytråden spinner vidare - Grön rulle

sarahl skrev 2008-06-24 21:31:11 följande:
    är det någon som vet vilka färger jofotex har på velouren? och pris! har mailat honom men han svarar inte. Skulle vilja ha tygprover men det skickar de kanske inte! för den var väl ganska likt Hilcos?
    jag ska få en lista på vilka färger dom har på fredag, kan lägga upp i bloggen då. priserna ligger på 129 kr metern, och den är rätt lik hilcos men färgerna är inte samma. sen har dom ibland in lite tunnare velour tillfälligt, och den ligger på 99 kr
  • yrväder
    car skrev 2008-06-24 22:34:10 följande:
    Var köper man billiga och bra tryckknappar? Storlek, ca 12 mm?
    stoff och stil, dock 10 mm
  • yrväder

sarahl
    tack för tyget, fick det idag. Det är jättefint och jag känner mig kanonnöjd med bytet

• yrväder
    fante skrev 2008-06-25 20:35:37 följande:
    Jag vet att det här har varit på tapeten förr, men utan bättre sökfunktion så finns det inte en chans att jag hittar det Vad kostar följande på Jofotex?Velour Jogging Mudd InterlockManschesterÄr dessa tyger bra?
    Velour 129
    Jogging (vet ej)
    Mudd 80-89
    Interlock 139 för den färgade (i samma utförande som ugglorna) 89 för ugglevit
    Manchester (vet ej)

Velouren tycker jag är bra, mudden har jag precis fått hem men den verkar bra, och interlocken är bra.
  • yrväder

Happy Hippo skrev 2008-06-25 20:59:02 följande:

Är det någon mer än jag som reagerat på att kaninerna i offwhite inte är samma färg som det enfärgade? Jag förväntade mig att det skulle vara samma som bakgrunden. Kaninerna har en liten grå ton o det enfärgade är lite "gulare" Nån som känner igen det?
    jag har inte det enfärgade, men jag upplever inte att det är så. iaf inte att kaninerna är grå, däremot är dom väldigt svagt tryckta.
  • yrväder

happy
    ah, okej. trist isåfall, jag tänkte oxå att dom gör på samma sätt som du skrev. hoppas det blir bättre.

• yrväder
    Dora skrev 2008-06-25 22:01:03 följande:
    Nu har jag rockat ugglor! Bland annat färgade sådana.Som jag skrivit i bloggen har jag problem med att få rullfållen tillräckligt vågig. Nån som vet hur man ska göra?
    DRA när du syr!
  • yrväder
    MillyMollyMandy skrev 2008-06-25 22:16:38 följande:
    Har precis fått en massa tygprover från E-sljöd. Har ni någon erfarenhet av hur deras kvalitet är? Håller de färg och form i tvätten? Noppar de? Jag har sytt en del i tyger från Hilco och har blivit lite kräsen.
    Jag personligen tycker e-slöjd är bäst, hur många färger som helst, och fin i kvaliteten. Har hört nån som har haft problem med noppor, men det verkar vara måndagsexemplar, för jag har aldrig varit med om det.
  • yrväder
    Lallan skrev 2008-06-25 22:40:40 följande:
    Hoppas att någon är vaken fortfarande och kan svara på min fråga som jag vet varit uppe måååånga gånger förr. Vilken midjebredd på mudden ska det vara för en ettåring? Om nån vet ungefärlig längd från grenen på ett par knickers till samma ålder så vore det perfekt. I sista minuten bestämde jag mig för att kompletera födelsedagsklänningen till en ettåring och den ska ju överlämnas i morgon.
    Har du nån aning om storlek? Mina i storlek 74/80 har midjemudd 34 cm och innerbenslängd på knickers skulle jag nog göra runt 15 cm.
  • yrväder

Jag fattade det som att Mgs tar emot om man bokar tid innan. Men jag kan ha fattat fel.

Svar på tråden Sytråden spinner vidare - Grön rulle