Inlägg från: yrväder
|
-
-
Jag har oxå problem med det, speciellt att nåla och litegrann med OL, dock inte så myccket att klippa i den.Dora skrev 2008-06-26 15:30:11 följande:Det kan man ju prova. Har dock bara flytande tvål hemma och det är kanske inte så bra. Tycker det verkar som om uggletyget är lite extra besvärligt. Någon annan som erfarit detta? Man fick ju ta i som en bäng när man klippte i det och overlocken får jobba hårt. Hade nästan behövt plåtsax.
-
kakan
ja det är det, måste ha missat att skriva på den. -
Sandra G skrev 2008-06-27 09:43:02 följande:
Vad kostar ett mönster ungefär?till vad? -
Fy på dig gekkoGekko skrev 2008-06-27 09:55:45 följande:Sandra G skrev 2008-06-27 09:43:02 följande:Det beror på! Man kan köpa ett enskilt mönster eller så kan man köpa en tidning, som Ottobre eller Allt om handarbete och då får man ju många mönster. Många bibliotek har Allt om handarbete. Sen finns ju mönsterböcker med massor av basmönster. Biblan är gratis och bra! (Fast för mig har det inte riktigt blivit gratis, jag har en tendens att glömma återlämningsdatumet...)Nu måste ni skälla på mig, jag har inte alls ägnat mig åt evighetsprojektet utan jag har klippt dreggellappar och myst med Mille!
, ta nu och jobba på evighetsprojektet. Fast det beror ju iof på, vad det är, dregglisar och mys är ganska viktigt det med
-
Sandra G skrev 2008-06-27 09:56:37 följande:
Till klänning, kjol eller nåtse gekkos inlägg ovan -
Då tycker jag du ska gå och ta tag i det! Nu!Gekko skrev 2008-06-27 10:03:09 följande:Tack Yrväder! Nu sover ju Mille så då kan jag inte skylla på att jag bara måste mysa lite! Evighetsprojektet är en klänning till mig själv i trikå som är på väg att gå helt åt skogen och har en grymt hög UFO-faktor. Om jag inte tar tag i det kommer det bli uuffoo (alltså väldigt ufo om man kan gradera)Sandra G: kolla på pressbyrån om du vill köpa senaste numret, ottobredesign.com om du vill bläddra i gamla nummer och beställa, eller på biblan då som sagt. (Fast nu kan jag ge mig på att Yrväder redan har svarat eller hur? )
Jag tror säkert din klänning kommer bli bra
Och nej, jag har inte hunnit svaraLäste bloggar istället. Och på tal om bloggar borde jag blogga lite själv oxå, har sytt en massa, men inte idats blogga
-
nån som har ett hum om hur lång en sk sovpåse borde vara i storlek 50/56, från armhålan och ner ungefär. Nu har jag tagit i och gjort hela påsen 50 cm, men det känns lite överdrivet långt kanske?
-
gekko
jo den har jag, men jag tänkte snarare ett sånt långt nattlinne med snodd nertill, men jag borde kanske kunna låna måtten iaf. Tack -
Tack, men jag tror den blev bra, nästan kortGekko skrev 2008-06-27 17:34:08 följande:Jag fattar, jag har ju ett par såna som jag kan gräva fram om det behövs. Vill du eller har du redan klippt?
Klippte inget utan lät den vara som den var. Den "grobagen" i ottobre var 44 cm under armhålorna i storlek 56/68 och min var 40 och ska motsvara 50/56 så det blir nog bra, ska bara spara den för framtida användning så det gör ju inte så mycket. Men om du orkar någon dag får du gärna mäta på den du har så man vet på ett ungefär