Inlägg från: lilllinda |Visa alla inlägg
  • lilllinda

Sytråden spinner vidare - Grön rulle

car skrev 2008-08-31 23:25:23 följande:
    jo, jag hade hittat en sån......bilden på tunikan finns i min blogg - sydde den idag - fast utan mönstret - ritade bara på´t ungefärska gå o kolla vilken bok
    Kollade nu, den ser ju fin ut!
  • lilllinda
    car skrev 2008-08-31 23:27:30 följande:
    Sy till barnen 0-4 årElsebeth Gynther & Bjarne Solberg lånade den från biblioteket - många härliga modeller i den, från -79
    tusen tack ska kolla.
  • lilllinda

Har beställt vinterfrotte från tygpyssling som jag ska göra en omlott tröja av till min pojke. Bad om en provbit vid förra beställningen (har blivit beroende av velouren därifrån Flört ) o gud så mjuk o go vinterfrotten är. Blir perfekt som mysig tröja nu på hösten o vintern.

• lilllinda
    Caeruleus skrev 2008-09-03 09:16:51 följande:
    Nu bombarderar jag er med frågor . Har någon köpt dessa tyger från SOS? Passar lime till de 4 första måntro? Vad blir bäst till den sista, multiranden?www.stoffochstil.se/Shop_sider/ShopArticle.as...www.stoffochstil.se/Shop_sider/ShopArticle.as...www.stoffochstil.se/Shop_sider/ShopArticle.as...www.stoffochstil.se/Shop_sider/ShopArticle.as...www.stoffochstil.se/Shop_sider/ShopArticle.as...
    länkarna är till nya tyger (iaf de flesta tygerna är nya som kommer upp när man klickar på länk) i nya sos katalogen som kommer 4/9
  • lilllinda
    car skrev 2008-09-03 12:21:20 följande:
    imorgon hoppas man får den i veckan
    har vi riktig tur får vi den i morgon. En del företag meddelar till posten vilken dag deras kataloger ska delas ut.
  • lilllinda

tygpyssling har 15% rabatt på enfärgad velour denna månaden. Ska köpa lite mer därifrån, så fina färger!

• lilllinda
    sarahl skrev 2008-09-03 12:33:17 följande:
    det har neanobell med.
    åh tack för tips, ska kolla där också.
  • lilllinda

Hos tygpyssling betalar man inom 20 dagar, räkning medföljer. Jag har fått extra saker varje gång jag beställt. Frakten är 50 men å andra sidan väger ju velouren en del så köper man mer än 1 m är frakten inte dyr. Velouren är ju väldigt bred också så av 1-1,5 m får man ut mycket. Jag är supernöjd med tygpyssling!

• lilllinda
    Ledsen har sytt en blus av mönster ur boken vi disk häromdagen o skulle behöva smakråd ang vad jag ska kanta ärmslutet med så kann jag inte lägga in ngn bild i galleriet. har plus som går ut feb 09 o med plus har man ju ingen begränsning... Felr som har problem med att lägga in bilder idag? Så retligt! Har förminskat bilden 2 gånger o inte ens det hjälper Ledsen
    Blusen var fö väldigt lättsydd tog under 1h att klippa o sy den (med kantband o dekoration på ärmarna)
Svar på tråden Sytråden spinner vidare - Grön rulle