• Lantani

Hur gör ni när ni tvättar sängkläder? Torktummlar eller hänger upp?

Vi har innan alltid bott i lägenhet med tvättstuga, nu har vi flyttat till hyresmarklägenhet och har själv torktummlare och tvättmaskin, alltså betalar vi för elen för de själv.

Innan har vi alltid torktummlat alla sängkläder, men nu känns det lite onödigt när man själv betalar elen. Tyckte själv nu senast när vi tvättade sängkläderna att man fick hänga det så bubbligt (för att få plats på tvättställningen) och att det inte blev helt torrt.

Hur gör ni som har egen tvättmaskin och torktummlare? Hänger ni upp sängkläderna eller torktummlar ni?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-06-15 19:47
    Handdukar och duschhanddukar, hur gör ni med dem? Tycker ibland om man inte torktummlar att de "flockar av sig när man torkar sig sen, detta är värst när de är nya.

• Svar på tråden Hur gör ni när ni tvättar sängkläder? Torktummlar eller hänger upp?
  • sahara

På sommaren hänger jag ut all tvätt i trädgården.
    På vintern torktumlar jag bara handdukarna.Lakanen hängs på en tvättställning och brukar torka över natten.
    Jag tycker lakanen blir så skrynkliga i torktumlaren.

• Madida

Nu har inte jag egen tvättmaskin och torktumlare men jag svarar iaf jag hänger upp det (och det hade jag även gjort om jag hade egna vitvaror) Tycker inte om hur saker luktar efter torktumlingen. Gillar den fräscha doften av nytvättat =)

• triixi

Det kostar inte många kronor att tvätta o torktumla och det finns inge värre än o ha tvätten hängandes överallt. Vi har ganska nyligen flyttat till hus så när det är strålande sol får tvätten hänga ute men jag tummlar alltid handdukarna.

Mamma till Nova & Lilja
  • Sniglar och Krut

Vi bor i bostadsrätt och har stor tvättstuga med stort torkrum i källaren.
    Jag tumlar ALLTID sängkläderna. Tvättar i 60 grader och kastar in i tumlaren, sen manglar jag.
    Jag vill att sängkläderna ska torka fort eftersom dom tar sån jävla plats när dom hänger, och tålamod har jag inte heller.

Sambon hänger ALLTID sängkläderna.

• norgesessan

Hos mina föräldrar trumlas inget, då dom inte har någon, det är faktiskt skönt att torka sig med sträva handdukar..(ryggen specielt)
    Vi har tvättstuga och trumlar underkläder och handukar..(60 tvätt), Sängkläder hänger vi upp i torkrummet. Samma med 40 tvätten.

Emil 03 och Jonathan 05
  • elvinaOstefan

jag brukar tvätta dom i 60grader, tummla i ca 30min och sedan hänga upp dom det sista. (endast för att slippa stryka) ^^ om jag tummlat dem innan så brukar dom vara torra inom två timmar.

Ni som tummlar era vanliga kläder, stryker ni alla kläder efterråt?

Devin, det finaste vi har
  • elink

underkläder, trumpor, handukar och sängkläder torktumlar jag.

sen stryker jag sängkläder och kökshandukar, vill ha snyggt i skåpen och sängen och vill ha död på ev skadedjur.

handdukar blir ju fluffiga och sköna när man torktumlar dem. vill inte svepa in mig i ett sandpapper när jag duschat.......

ta en titt på anticimex hemsida och kolla varför man ska stryka eller torktumla all tvätt......

• norgesessan

Jag stryker INGET!!!Sambon stryker et par skjortor innan han ska använda det, barnen har också en eller två..JAg har bara kläder som inte behövs strykas..
    Som sagt trumlas all 60 tvätt..

Det enda jag har strykit (bra stavning eller hur ) är några namnlappar, och pärlplattor

Emil 03 och Jonathan 05
  • TreSmåHjärtan

Jag brukar hänga sängkläderna över dörrarna inomhus. Där torkar dom bra å e inte direkt ivägen...

Men handdukar tumlar jag nästan alltid. Dom blir så mjuka å sköna då...

Svar på tråden Hur gör ni när ni tvättar sängkläder? Torktummlar eller hänger upp?