femkamp
Vi ska ha fest i helgen och ska göra lite lekar.
Är det någon som har några bra tips på 5-kampsgrenar? Vi kommer att tävla i lag, så det vore roligt om man hade grenar där man ska samarbeta.
Vi ska ha fest i helgen och ska göra lite lekar.
Är det någon som har några bra tips på 5-kampsgrenar? Vi kommer att tävla i lag, så det vore roligt om man hade grenar där man ska samarbeta.
dragkamp.....
är det par? gör en hinderbana där tjejerna sitter på ryggen på killarna medans dom springer en hinderbana
tack giz och muminMy!!
Fler tips?
-kast med gummistövel
-körbärskärnsspottning (inte lika fräscht)
-en lek med en golfboll o kantlist... man har en bit list per person o så ska man låta bollen rulla en viss sträcka på listen genom att man flyttar sig... utan att bollen ramlar i marken... o så ska den ner i en hink....(jätte svårt att förklara, men man har bara en liten stump var o så måste nästa person stå o ta emot bollen med sin list osv...)
-dribbla en boll med en strut för ansiktet... då ser man inte mycket
-den klassiska, snurra runt pinne med huvudet neråt o spring en raksträcka
finns ju hur mycket som helst
lycka till
Skottkärrestafett...
Se bara till att det inte bara är bollgrejer. Säcklöpning är kul, eller att ha benen ihopsnörda och springa (varför två och två som vanligt? knyt ihop hela laget vet jag ) Stafett med en papptallrik mellan knäna och en sked med ägg i munnen? Ett visst antal scharader på ordspråk som ska klaras av på så kort tid som möjligt? Rita, gissa, spring?
Jag var med på en 25-kamp (minst så många grenar var det ) en midsommar och ALLA grenar handlade om att kasta, rulla, putta, slå bollar i diverse mål. Jag är född totalt utan bollsinne och efter de första tre grenarna ville jag bara gå hem
Hur det gick? Näst sist såklart, 3 p bättre än mormor (mormor 2, jag 3, vinnaren 113). Självklart redovisades allas resultat på en "scoreboard"