• Winnie

Tacksam för semestertips för små barn (2½ år) i södra Sverige!

Hej!

Skulle vara väldigt tacksam om nån hade nåt trevligt semestertips att komma med. Sonen är snart 2½ år och jag undrar om nån besökt nåt ställe som kan passa för små barn. Givetvis finns ju djurparker, nöjesparker etc och dessutom kan man ju söka upp de stora och kända ställena på nätet. Men jag är snarare ute efter såna där små guldkorn som inte är direkt rikskända utan som kanske ni lokalt känner till som bor i närheten av dem?

Tar tacksamt emot tips, alltifrån Skåne upp till Stockholm.

• Svar på tråden Tacksam för semestertips för små barn (2½ år) i södra Sverige!
  • Dixie

Vi var på Majas trädgård på Sofiero, Helsingborg och sonen snart 3 år tyckte det var jättekul - de kunde klä ut sig, titta på allt de hade planterat m.m.
    Sen finns ju Skånes Djurpark, vid Höör!

• Ciccilionaa

Borrby strandbad, Österlen!

• nanaa

skara sommarland
    leksands sommarland
    gottlands djur och nöjespark
    ölands sommarland

• Lalie

Barnens hus, Tidaholm! 30 kr inträde och alla barn kan leka en hel dag i fantastiskt gjorda lekrum. Från ca 1-10 år. Kan verkligen rekommenderas!

• Blåklinten

I Malmö har vi Folkets Park, gratis inträde. Där finns lite djur (ormar, Pippis apa, kängurur, kostar lite att gå in där har jag för mig), nöjespark med karuseller, ibland barnteater, restauranger och stor lekplats.

I Malmö finns också en massa roliga temalekplatser. Kolla på malmo.se.

• Pshevil

I sommar kommer vi göra små utflykter runt omkring Linköping då vi inte har semester förrän i augusti. Sonen på 2,5 år gillar ju fordon av alla de slag så det siktar vi in oss på, kanske skulle passa er också?

Traktormuseum i Skänninge
    Flygplansmuseum i Mantorp (precis utanför Linköping)
    Mutebo järnväg med små vagnar som barnen kan sitta på i Skeda Udde (precis utanför Linköping) home.swipnet.se/mutebocafe/
    Funderar också på att åka till Lådbilslandet i Nykvarn
    och sen Kolmården förstås
    I wanna be like water if I can, 'cause water doesn't give a damn
Svar på tråden Tacksam för semestertips för små barn (2½ år) i södra Sverige!