• PennyJenny

Hur får man tunnt hår att se tjockare ut?

Imorgon ska jag klippa mig - äntligen! Har även beställt tid för ev färgning/slingor också. Mitt problem är dock att jag har sååå tunnt hår efter månader av stress och jobbiga saker som satt sig i att jag tappat massor av hår. Jag har just nu lite längre mörkt hår strax förbi axlarna, lång lugg och oval ansiktsform. Håret är verkligen helt totalt intetsägande just nu! Det är inte frisyr nära det eftersom det är säkert 2 år sedan jag klippte mig hos frisör.

Men hur gör man nu för att få håret lite tjockare? Vad kan man passa i för frisyrer? Vill ju komma med lite förslag när jag kommer dit ;)

• Svar på tråden Hur får man tunnt hår att se tjockare ut?
  • Poffan

Fråga frsören dom brukar ha riktigt bra koll på de där, så kan ni diskutera fram nåt som skulle passa dig. Klipper man upp håret tror jag att de upplevs lite tjockare iaf.

• PennyJenny

Tack, jag får hoppas jag får en bra frisör då Sista gångerna jag klippt mig på lite olika ställen har jag aldrig varit nöjd! Men det ska bli kul att få en frisyr nu iaf!

Poffan skrev 2008-06-16 13:23:20 följande:
    Fråga frsören dom brukar ha riktigt bra koll på de där, så kan ni diskutera fram nåt som skulle passa dig. Klipper man upp håret tror jag att de upplevs lite tjockare iaf.
  • Hera78

Kan rekommendera en produkt som heter Toppik! Det får håret att se tjockt ut. Används främst av de som är mycket tunnhåriga, men gör verkligen underverk! Kostar en slant men är mycket drygt och väl värt pengarna!

http://www.toppik.se/index.jsp

Klicka på länken "Se när Toppik gör succé Malou på TV4" så ser du hur det fungerar.

• PennyJane

Fint namn.. Hehe.

Det är bra att ha mörkare i botten eftersom det skapar ett djup. Sen är det kanon att använda en bra mousse. Föna håret med en varmluftsborste. Toupera och spraya. Det är inte så bra heller att ha håret för långt. Max axellångt om det är tunt.

• PennyJenny

Jag har läst en del om just detta men jag funderar, trillar det inte av?? Om det t ex regnar ute, man borstar håret osv? Det känns ju inte så kul om man är ute och tappar halva frillan ;)

Hera78 skrev 2008-06-16 14:47:46 följande:
    Kan rekommendera en produkt som heter Toppik! Det får håret att se tjockt ut. Används främst av de som är mycket tunnhåriga, men gör verkligen underverk! Kostar en slant men är mycket drygt och väl värt pengarna!www.toppik.se/index.jspKlicka på länken "Se när Toppik gör succé Malou på TV4" så ser du hur det fungerar.
  • Niwa78

schwarzkopf har en produkt som heter "dust it" ett pulver som ska ge håret mer stadga o se fylligare ut,jag gillar det skarpt.

Svar på tråden Hur får man tunnt hår att se tjockare ut?